چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مبارزه با اندیشه وهابیت

حوزه/ مسئولان آموزشی مغرب و برخی کشورهای دیگر عربی به دنبال خلاص شدن از میراث فرهنگی وهابیت هستند که در متون درسی آنها رخنه کرده و باعث تربیت هزاران وهابی تروریست شده که به تکفیر دیگران می پردازند و خون دیگران را مباح می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از این که در سال های گذشته اندیشه وهابیت در متون درسی برخی کشورهای عربی راه یافته بود، اکنون برخی کشورهای عربی به فکر حذف این مطالب از متون درسی خود افتاده اند و در این میان مغرب تنها کشوری نیست که متون آموزشی و تربیتی خود را اصلاح کرده و اکنون کشورهایی همچون عراق، اردن، مصر و الجزایر نیز به این کشور پیوسته اند.

در این میان کشور مغرب آخرین مراحل اصلاح متون درسی سه دوره آموزشی خود را پشت سر می گذارد و هنوز کتاب های درسی میان مدارس توزیع نشده و برخی ناظران بر این باورند که این اقدام مغرب به خاطر درخواست دانش آموزان صورت گرفته است که متناسب با سن و رشد عقلی خود خواستار اصلاح این متون شده اند.

مسئولان آموزشی مغرب به دنبال خلاص شدن از میراث فرهنگی وهابیت هستند که در متون درسی آنها رخنه کرده و باعث تربیت هزاران وهابی تروریست شده که به تکفیر دیگران می پردازند و خون دیگران را مباح می دانند.

منابع آگاه مغربی همچنین گفته اند وزارت آموزش و پرورش این کشور تمام تفاسیر قرآن مرتبط با سلفی های تکفیری را از متون آموزشی این کشور حذف کرده است.

اما پس از مغرب، مصر نیز این روزها به پاک سازی و اصلاح متون درسی دینی اسلامی و مسیحی خود روی آورده و به بازنگری کلی متون آموزشی این کشور پرداخته و این کار نیز توسط افراد کارشناس و متخصص، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، نویسندگان و نمایندگان الازهر و کلیسا صورت گرفته است.

در بیانیه وزارت آموزش و پرورش مصر به این مناسبت آمده: موضوعاتی از کتب درسی مصر حذف شده که می تواند موجب خشونت و افراط در دانش آموزان شود یا شامل مفاهیم سیاسی و دینی است که می تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

پس از مصر، کشور الجزایر و اردن نیز به این کاوران پیوسته اند و برخی مطالب را از کتاب آموزشی خود حذف کرده اند.

این در حالی است که داعش، مدارس وابسته به خود در عراق و سوریه را وادار می کند متون درسی جدید را بر اساس افکار داعش به دانش آموزان خود تدریس کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha