جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونمایی موسوعه نفیس  السنته النبویه فی مصادر المذاهب  اسلامیه

حوزه/ موسوعه نفیس«السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»مراسم رونمایی از موسوعه نفیس« السنه النبویه فی مصادر المذاهب  اسلامیه» ظهر امروز با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید و شخصیت های عالی حوزوی و ملی و استانی برگزار شد.

در این مراسم که در مدرسه عالی دارالشفاء از ساعت ده صبح آغاز شد آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله خاتمی، آیت الله اراکی، و مدیران حوزه و استان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به معرفی پژوهشگاه و دستاوردهای آن پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مدیر گروه قرآن و حدیث پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به نکات دقیق در نظر گرفته شده در تولید این موسوعه به ذکر مباحث پیرامون چگونگی تدوین مباحث و تنظیم بخش های مختلف آن و همچنین ترکیب مطالعات و دسته بندی فصول پرداخت.

در ادامه آیت الله اراکی دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی با ذکر این مطلب که بسیاری از آثار عمیق حدیثی و روایی و تفسیری اهل  بیت(ع) هنوز به گوش جهانیان نرسیده است بر لزوم گسترش این معارف در سطوح علمی نخبگانی و عموم مردم در سطح جهان تاکید کرد.

وی ارائه تحقیقات مقارن را زمینه بسیار شفاف و آماده برای ارائه احادیث اهل بیت(ع) به جهانیان دانست،

سخنران ویژه این مراسم آیت الله العظمی گلپایگانی بودند که با اشاره به اهمیت جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) به ارائه راهکارهای عملی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز آئین رونمایی 62 جلد کتاب موسوعه  که در بیست جلد تجمیع شده است توسط آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha