چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سالاري مكي

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تبلیغ عملی دین مبین اسلام از سوی طلاب و روحانیان بهترین، مؤثرترین و ماندگارترین شیوه ترویج تعالیم اسلامی است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در جمع خانواده هاي طلاب مدرسه علميه اسفراين با اشاره به آیه «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا/ و كسانى‏ اند كه مى‏ گويند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مايه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان(فرقان/ ۷۴)»، اظهار کرد: اسلام رشد و کمال و رسیدن به مدارج عالی بندگی در هندسه تربیتی مایه چشم روشنی برای انسان مطلوب در دنیا و آخرت است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: به طور قطع این موهبت الهی شامل حال اولیایی که فرزندانشان در عرصه تزکیه، فقه، تبلیغ و در حوزه علمیه انجام وظیفه کنند، شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مكي با بيان اينكه این نعمت شکر گزاری خاص خودش را می طلبد، به روايتي از امام صادق(ع) درباره منسوب بودن افراد و شيعيان به ايشان و ميزان سنجي خوب و زشت بودن كارها از سوي آنان اشاره و خاطر نشان كرد: این قاعده که برای تربیت همگانی در جامعه کاربرد دارد باید مورد دقت و توجه بيشتر حوزویان و خانواده آنها قرار گیرد.

وي در ادامه با اشاره به رشادت های جوانان در ۸ سال دفاع مقدس، اضافه کرد: امروز به تعبیری خاکریز در كنار جوانان قرار دارد و اگر كسي در این نبرد که قسمت بزرگي از آن در فضای مجازی است، مغلوب شود،‌نه تنها پاداشي ندارد بلكه متاسفانه فاسد خواهد شد و خود آسیبی برای دیگران خواهد بود.

مدیرحوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اين تعبير كه شيطان در نبرد حق و باطل تجربه بزرگي به دست آورده و با رويارويي با 124 هزار پیامبر، حضرات ائمه اطهار (ع) و در غیبت صغری و امروز در دوران غیبت کبری، از همه نيرنگ ها بهره برده است، ابراز كرد: مردم به این امر  دل خوش اند که روحانیت اصیل انقلابی باید پیام دین را به آنها برساند و از این رو «مداد العلما افضل من دماء الشهداء» است زیرا اگر بیان عالم نباشد، يك شهید با روحیه جهاد در دامن جامعه تربیت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی، جهاد طلبه را در عرصه تقوا و علم آموزی دانست كه در اين مسير به تعبیر مقام معظم رهبری باید خود را بسازیم و مصداق ««کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم»» باشیم.

وی، طلبگی را تنها شغلی خواند که خدا در قرآن آن را تبلیغ کرده است و از این‌ رو باید لباس، رفتار و سیره عملی طلبه و روحانی به‌ گونه‌ای باشد که مردم اثر زانو زدن در مکتب امام صادق(ع) و خوشه چینی از خرمن معارف الهی را در او و رفتارش مشاهده کنند و به آن ارزش ها ترغیب شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha