جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات با حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان گلایه ای مبنی بر اینکه شرط تبلیغی برای ارتقای طلاب وجود ندارد، گفت: برای ارتقای طلاب فقط شرط تحصیل وجود دارد؛ تحصیل اصل حوزه است اما مقدمه ای برای تبلیغ و در اختیار گذاشتن محصول حوزه به مردم باید باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، ظهر امروز در نشست مبلغان نخبه و برتر با حضرت آیت الله سبحانی که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از نشست مبلغان نخبه در قالب برنامه های علمی و تخصصی برگزار می شود، اظهار داشت: در نشست های تخصصی پیرامون موضوعات علمی بحث و تبادل نظر می شود و این معاونت آماده است با استفاده از نظرات مبلغان نخبه، نشست های علمی را به شکل سلسله وار برگزار کند.  

وی با اشاره به اینکه بخشی از نشست های مبلغان نخبه در طول سال در محضر مراجع عظام تقلید و علما برگزار می شود، تصریح کرد: تاکنون نشست هایی در محضر حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و هاشمی شاهرودی برگزار شده و از رهنمودهای مراجع عظام در عرصه تبلیغ بهره گیری شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به رغم توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه شاهد کاستی های بسیاری در عرصه تبلیغ هستیم، اظهار داشت: به رغم توسعه چشمگیر و قابل توجهی که به برکت نظام مقدس اسلامی و خون شهدا در حوزه های علمیه برادران و خواهران داشتیم، خلاهای بسیار زیادی در عرصه حضور تعامل و ارتباط حوزویان با دانشگاهیان، دانش آموزان و اقشار نیازمند ارتباط با طلاب حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد افزود: سازوکاری از سوی مبلغان نخبه جهت ارتقای جایگاه تبلیغ به مراجع عظام تقلید پیشنهاد شود و این خواسته ها از سوی مراجع عظام به مدیران حوزه منتقل شود تا شاهد توجه جدی تری به جایگاه تبلیغ در ترتیبات و تمهیدات حوزه های علمیه باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تاکید بزرگان و مراجع تقلید در خصوص مباحث تبلیغی باید عنوان کرد که بحث های تبلیغی جایگاه ویژه ای در مباحث ارتقایی حوزوی ندارد.

وی با بیان گلایه ای مبنی بر اینکه شرط تبلیغی برای ارتقای طلاب وجود ندارد، اظهار داشت: برای ارتقای طلاب فقط شرط تحصیل وجود دارد؛ تحصیل اصل حوزه است، اما مقدمه ای برای تبلیغ و در اختیار گذاشتن محصول حوزه به مردم باید باشد. 

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: بحث تبلیغ به عنوان یکی از شرایط ارتقایی در حوزه های علمیه قرار داده شود تا زمینه ساز تمایل بیشتر طلاب به امر خطیر تبلیغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در روز پنجشنبه 9 مهرماه اشاره داشت و گفت: در این کنگره که با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می شود، از خانواده معظم 27 شهید روحانی مدافع حرم تجلیل و تکریم خواهد شد.  

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha