پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابراهیم اکبری

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، ایثارگران حوزوی را کم توقع ترین افراد خواند و گفت: برای زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت،، همیشه باید یاد و خاطره رشادت های دفاع مقدس را برای جامعه بازگو کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم اکبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به رزمندگان و خانواده های شهداء 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: فرهنگ جهاد و شهادت، عنصری است که سبب بقای یک کشور می شود و از این رو همواره باید برای تبلیغ این فرهنگ مترقی، به صورت شایسته ای تلاش کرد.

وی افزود: عنصری که سبب بقای فرهنگ جهاد و شهادت در یک جامعه می شود، عنصر تبلیغ است و ما اگر به نهضت عاشورا هم نگاهی بیاندازیم، مشاهده خواهیم کرد که عنصر تبلیغ در ماندگاری آن تا امروز، نقشی اساسی داشته است؛ به گونه ای که اگر روشنگری های حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) نبود، شاید عاشورا و حرکت امام حسین(ع) تا امروز مطرح نبود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، با بیان این که ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه مان زنده نگاه داریم، گفت: حوزه های علمیه در این خصوص وظیفه ای سنگین تر دارند و باید همانند حضور چشمگیر شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس، در عرصه تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت نیز، تلاشی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران برای ارج نهادن به مقام شامخ رزمندگان روحانی و خانواده های شهدای روحانی 8 سال دفاع مقدس، افزود: مزایای خاصی برای جامعه ایثارگر حوزه های علمیه، توسط مرکز خدمات در نظر گرفته شده است که این خدمات همواره ارائه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری، خاطرنشان کرد: همچنین یک طرح ابتکاری هم توسط مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران در دست انجام است و آن این که پس از به دست آوردن آمار دقیق طلاب و روحانیون شهید، و همچنین جانبازان و آزادگان روحانی استان تهران، با کمک نهادهایی چون سپاه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات و ...، همایشی بزرگ و در خور شأن جامعه ایثاگری حوزه علمیه استان تهران برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: باید این موضوع مورد توجه باشد که در جامعه حوزوی کشور که گاهی به مرکز خدمات حوزه علمیه مراجعه می کنند، خانواده های شهداء، آزادگان، جانبازان و سایر رزمندگان، کم توقع ترین افراد هستند؛ همان ها که روزی جان شان را کف دست گرفتند تا از این مملکت دفاع کنند، امروز هم جز کم توقع ترین افراد هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، اضافه کرد: اگرچه جامعه ایثارگری درون حوزه های علمیه، توقع خاصی برای ارائه خدمات ویژه به خودشان ندارند، اما خود ما برای تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و گسترش آن و همچنین انتقال آموزه های مترقی فرهنگ دفاع مقدس از زبان خود بازماندگان آن دوران طلایی، به مراسماتی به بهانه تجلیل از آنان، نیاز داریم.

وی با اشاره به این که خدمات ویژه ای به جانبازان روحانی و خانواده های شهدای ایثارگر روحانی توسط مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران،  صورت می گیرد، در خصوص ضرورت توجه به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های آنان، گفت: این کار لازم و واجب است چرا که این فرهنگ جهاد و شهادت باید زنده بماند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در پایان افزود: اگر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده نباشد، در تمام مسائل فرهنگی، دینی و ...، مملکت مان دچار مشکل خواهد شد و اصولا حفظ کشور نیز، قطعا به مخاطره می افتد؛ بنابراین نه فقط ضرورت دارد، بلکه واجب است که همیشه، یاد و خاطره رزمندگان 8سال دفاع مقدس و شهدای والامقام آن دوران را گرامی بداریم.

۲۹/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha