جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر

حوزه / استکبار ستیزی و بصیرت افزایی از ویژگی های بارز روحانیت است که حتی سال ها قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی نیز وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی، ظهر امروز در همایش "نقش روحانیت در دفاع مقدس و مقابله با نفوذ دشمن"، در بوشهر گفت: یکی از مباحث مهم نقش روحانیت در دفاع از انقلاب و در دفاع مقدس و استکبار ستیزی است که حتی سال ها قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه روحانیت با الگو پذیری از پیامبر و ائمه علیهم السلام نقش بسیار پر رنگی در استکبار ستیزی داشته اند، اظهار داشت: برای نمونه می توان به حکم آیت الله شیرازی بزرگ در تحریم تنباکو که منجر به نقش بر آب شدن و زمین خوردن استکبار جهانی و انگلیسی اشاره شد و یا سخنرانی های حضرت امام راحل(ره) درباره کاپیتولاسیون که به شدت به آمریکا حمله کرد و آن را در ایران و جهان رسوا ساخت.

وی با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس نیز پیشتاز همه قشرها و آحاد مردم بود، تصریح کرد:  تعداد شهدای روحانی گواه بر این مدعا است و امروز نیز روحانیت در خط مقدم صیانت از اسلام و انقلاب بوده و در مباحث بصیرت افزایی و روشنگری جامعه نقش خویش را به خوبی ایفا می کند.

سرهنگ راد، مسؤول سیاسی سپاه پاسداران بوشهر نیز در این همایش  با اشاره به نقش روحانیت در مقابله با نفوذ دشمن گفت: حکم عقل و قرآن و روایات اهل بیت(ع) آن قشر از جامعه که باید سنگربان دفاع از نفوذ دشمن در همه زمینه ها باشد روحانیت است؛ روحانیت می تواند در برابر هجمه های همه جانبه استکبار جهانی و دست پرورده های آن مثل آل سعود و وهابیت در منطقه به خوبی جوانان شیعه وسنی را هدایت کند و اجازه نفوذ به دشمن در ذهن ها و قلوب جوانان را ندهد.

مسؤول سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر افزود: روحانیت می تواند با بصیرت و آگاهی و اشراف بر راه های نفوذ و دسیسه ها و حمله های دشمن اجازه کوچک ترین تحرکی به دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه روحانیت پرچمدار هدایت آحاد جامعه است، گفت: این قشر می تواند انقلاب اسلامی ایران را که ثمره خون شهیدان به ویژه شهدای روحانیت است به سر منزل مقصود برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha