جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حوزه / حجت الاسلام نعمت اللهی با تاکید بر این که عزت مسلمانان با معرفی نهضت امام حسین(ع) افزایش می یابد، گفت: برای هرچه با شور برگزار شدن مراسم اربعین حسینی باید ابعاد مختلف این پیاده روی از سوی طلاب برای مردم تبیین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در جلسه کارگروه ستاد اربعین حسینی که امروز در سالن اجتماعات حوزه علمیه قزوین برگزارشد، به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: از اهداف این  جلسه  پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری اربعین حماسی است تا بتوانیم آن را به نحو بهتری اجرایی کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، تصریح کرد: با راهپیمایی اربعین حسینی گویا خون امام حسین(ع) که سبب آبیاری درخت اسلام شده، دوباره بعد از 1400 سال جوشان شده و انقلاب بزرگی در دنیا ایجاد می‌کند.

وی بر لزوم تبیین این همایش بزرگ معنوی برای آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و بیان داشت: تعمیق باورهای دینی مردم با افزایش معرفت دینی آنها امکان‌پذیر است تا منزلت و عزت مسلمانان با معرفی نهضت امام حسین(ع) افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت اللهی،  اربعین را تداوم واقعه کربلا دانست و تصریح کرد: اربعین تجدید عهد و میثاق با امام حسین (ع) و درس اربعین نیز زنده نگه داشتن حادثه کربلا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین همچنین از صدا وسیما و رسانه ها خواست تا در اطلاع رسانی و انعکاس این رویداد بزرگ و باشکوه معنوی فعالانه عمل کنند.

خدمت به زائران کربلای حسینی خدمت به امام حسین(ع) است

حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی استان قزوین نیز در این جلسه، خدمت به زائران حسینی را با اهمیت دانست و گفت: خدمت به زائران کربلای حسینی خدمت به امام حسین(ع) است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین به بازگشت زائران حسینی از مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهارکرد:  جمعیت زیادی به عنوان زائر حسینی بعد ازاربعین برمی گردند که مسئولان و مرم باید تمهیداتی بیندیشند تا زائران دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام افشار به اجتماع باشکوه و میلیونی عزاداران حسینی جهت شرکت دراین مراسم معنوی بیان داشت: مراسم پیاده روی اربعین،  بزرگترین اجتماع شیعه ست و شیعه با اربعین قدرت اش را به عالم نشان میدهد.

وی به اعزام طلاب واساتید حوزه به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد وعنوان داشت: با هماهنگی با بعثه مقام معظم رهبری ومدیریت حوزه استان قزوین، امسال طلاب و روحانیون در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حضور موثری خواهند داشت.

ضرورت گفتمان سازی حسینی

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این جلسه گفت: حضور مبلغین و مداحان در مراسم ها و مناسبت های مذهبی همیشه تقویت کننده حس عاطفی و روحیه حماسی محبین نسبت به اهل بیت (ع) بوده و در اربعین حسینی این جریان دوچندان می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود:  یکی از اصول مهم برای مراسم اربعین توجه به گفتمان سازی است و این مهم به فعالیت حوزویان، نخبگان، هنرمندان، اساتید و ... بازمی‌گردد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha