جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مرکز پژوهش و مطالعات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تلاش اش برای درج زیارت اربعین در فهرست میراث جهانی در سازمان یونسکو خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز پژوهش و مطالعات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تلاش اش برای درج زیارت اربعین در فهرست میراث جهانی در سازمان یونسکو خبر داد.

عبد الامیر القریشی رئیس این مرکز گفت: ما تلاش می کنیم تا زیارت اربعین را به عنوان جزئی از میراث عراق در سازمان یونسکو به ثبت برسانیم.

وی افزود: وزارت خارجه ایران و مشاوره فرهنگی آلمان در انجام این موضوع حمایت می کنند.

قریشی تاکید کرد: این مرگز هماهنگی گسترده ای با مقامات خارج از عراق اروپا و آسیا، مثل دانشگاه آلمان و مرکز میراث آلمان داشته است.

مراکز فکری خواستار بررسی پدیده زیارت اربعین در تمام جوانب خدماتی، پزشکی، اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی شد تا این گردهمایی ادامه یابد و مشکلات مقابل روی زائرین حل شود و ارزش های انسانی تقویت گردد.

این اقدامات در موازات آمادگی آستان مقدس حسینی برای استقبال از ماه محرم و صفر که شاهد حضور میلیونی مسلمانان برای زیارت عاشورا و اربعین امام حسین (علیه السلام) خواهد بود، صورت می گیرد.

مرکز مطالعات و پژوهش کربلا کنفرانسی را در روز شنبه برگزار کرد که حدود 80 شخصیت علمی و دانشگاهی و نمایندگان دولت و اتحادیه ها و سازمان های مدنی حضور یافتند. در این نشست یادداشت تفاهمی بین مرکز و دفتر هیئت وزیران و سازمان های جامعه مدنی به امضا رسیده است. هم چنین این مرکز با دانشگاه های کربلا، بغداد، المستنصریه، دیالی و دانشکده مهندسی الخوارزمی بعلاوه مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به دانشگاه کربلا همکاری دارد.

شایان ذکر است که مرکز پژوهش و مطالعات کربلا اولین مرکز پژوهشی عراق است که از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) مجوز و گواهی رسمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha