پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
منع ورود و عدم داشتن اجازه سخنرانی علمای شیعه در اسلام آباد

حوزه/ در گامی دیگر علیه علما روحانیون شیعه، ارائه خطبه و سخنرانی روحانیون مشهوری چون حجت الاسلام والمسلمین رجا ناصر عباس جعفری دبیرکل جمعیت وحدت مسلمین پاکستان در اسلام آباد ممنوع اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با نزدیک شدن ماه محرم، دولت پاکستان در اقدامی غیرمنتظره، در راستای خوشامد تکفیریها، سخنرانی و ورود علمای شیعه به اسلام آباد را به مدت 2 ماه ممنوع اعلام کرد.

در گامی دیگر علیه علمای قانونمدار و صلح طلب تشیع در این کشور که با نفرت پراکنی تروریسم تکفیری مبارزه میکنند، ارائه خطبه و سخنرانی علمای مشهوری شیعه چون حجج اسلام والمسلمین رجا ناصر عباس جعفری و امین شهیدی در اسلام آباد ممنوع اعلام شد.

حجج اسلام شیخ محسن علی نجفی، آقا شفا نجفی، دکتر ظفر اقبال جلالی، لیاقت علی رضوی و امتیاز حسین کاظمی از دیگر روحانیونی هستند که از این پس اجازه ارائه سخنرانی در اسلام آباد را ندارند.

همچنین 16 تن از روحانیون دیگر از جمله علمای شیعه نیز به مدت 2 ماه حق ورود به اسلام آباد را ندارند.

ناظران معتقدند  این اقدام که به پیشنهاد شاخه ویژه پلیس اسلام آباد انجام شده به منظور خشنودسازی تکفیریها در ماه محرم در پیش گرفته شد.

دادستان منطقهای اسلام آباد مدعی شد که این اقدامات در راستای ایجاد فضای صلح آمیز و آرام میباشد! در این میان به نظر میرسد سختگیری دولت پاکستان نسبت به علمای شیعه بسیار بیشتر از ایدئولوژیستهای تکفیری است.

دولت پاکستان به علمای شیعه اتهام تفرقهافکنی و تحریک افکار عمومی زدهاست، این درحالی است که تنها به گروه دیوبندیهای تکفیری «اهل سنت والجماعت» که آشکارا دست به اسلحه بردهاند اجازه فعالیت نداده است و دیگر هم‌پیمانان آنها آشکارا فعالیت میکنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha