شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ حجت الاسلام کتابچی گفت: دفاع مقدس ملت انقلابی و ولایتمدار ایران نه تنها برای قرن حاضر، بلکه برای قرن های آینده هم یک الگوی کم نظیر است و اکنون نیز اگر بخواهیم در عرصه های گوناگون پیروز شویم، تنها راه آن، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و زورگویان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین  کتابچی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به برکات دفاع مقدس، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس به فرموده‌ مقام معظم رهبري «اوج افتخارات ملت ايران است» .

وی افزود: دفاع مقدس الگوی بسیار بزرگ در قرن معاصر است که می توان از آن تا همیشه تاریخ درس گرفت. در حقیقت دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و الگو گرفته از هجرت پیامبر(ص) و مسلمانانی است که تمام خانه و زندگی و اموال خود را رها کردند و پای اعتقاد خود ایستادند و در مقابل دشمنان مقاومت کردند تا به پیروزی رسیدند.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: دفاع مقدس ملت انقلابی و ولایتمدار ایران نه تنها برای قرن حاضر، بلکه برای  آینده هم یک الگوی کم نظیر است، زیرا مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم کهنه شدنی نیست و ما اکنون نیز اگر بخواهیم در عرصه های گوناگون پیروز شویم، راه آن مقاومت و ایستادگی و مبارزه در برابر دشمنان و زورگویان است.

 وی تصریح کرد: اقتصاد، سیاست و فرهنگ عمومی کشور در دوره دفاع مقدس در برابر انواع فشارهای داخلی و خارجی مقاومت بی نظیری از خود نشان داد و دشمن را وادار به عقب نشینی و پذیرش شکست کرد.

 حجت الاسلام کتابچی با بیان این که ارزش های دفاع مقدس باید در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و ... تعمیم داده شود، افزود: متاسفانه برخی افراد اعتقادی به دستاوردهای دوران دفاع مقدس ندارند، لذا گاهی حرف هایی را می شنویم  که هیچ تناسبی با دفاع مقدس، ایستادگی و روحیه مقاومت ندارد. 

وی عنوان کرد: دفاع مقدس باید به عنوان دکترین انقلاب روز به روز زنده تر و پویا تر شده و به نسل های امروز و آینده به خوبی معرفی شود، زیرا نسل امروز، آینده کشور را می‌سازد پس باید ارزش‌های دفاع مقدس را به خوبی درک کند.

این پژوهشگر حوزوی در پایان تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید با جديت در برنامه‌ريزي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كشور مدنظر قرار گيرد و این مهم وظیفه متولیان و مسئولان امر را سنگین تر می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha