چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهمن بابیزان

حوزه/ کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)» به همت جمعی از پژوهشگران حوزوی، به زودی منتشر می شود.

بهمن بابیزان، مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: جمعی از کارشناسان تاریخی و پژوهشگران حوزوی، به همت مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع)، زندگی و سیره امام هفتم شیعیان از بدو تولد تا لحظه شهادت را تحت عنوان کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)» مورد پژوهش خود قرار دادند.

وی افزود: کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)» که مراحل پایانی تدوین خود را می گذراند، در قالب کتابی 400 صفحه ای و در قطع وزیری در دسترس پژوهشگران و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) خاطرنشان کرد: با اتمام کار تألیف و انتشار کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)»، مراسم رونمایی از این اثر نفیس علمی، با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در تهران برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)»، زندگانی امام هفتم شیعیان را به زبانی گویا و شیوا بیان کرده به گونه ای که علاوه بر استفاده پژوهشگران و محققان از این اثر علمی، عموم مردم نیز می توانند به راحتی آن را مطالعه کنند.

بابیزان یادآور شد: در این کتاب چند فصل مجزا تعریف شده که یکی از مهمترین آن ها، بخش دیدگاه بزرگان اهل سنت راجع به امام موسی کاظم(ع) است.

وی افزود: همچنین نحوه تعامل و رویارویی امام موسی کاظم(ع) با حکومت وقت خود و هارون الرشید، نکات بسیار آموزنده و درس آموزی دارد که در یک فصل جداگانه کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)»، به این موضوع خاص توجه شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) گفت: از دیگر بخش های بسیار برجسته این کتاب، نحوه رویارویی و مواجهه امام هفتم شیعیان با جریان های انحرافی دنیای اسلام و همچنین جریان های تفرقه افکن و تکفیری است که دقت زیادی برای این بخش توسط پژوهشگران مؤلف این کتاب صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم کتاب «سیری در زندگانی امام موسی کاظم(ع)، (از ولادت تا شهادت)» بتواند مقدمه ای برای تحقیقات و پژوهش های بیشتر محققان حوزه و دانشگاه راجع به شخصیت ارزنده امام هفتم شیعیان باشد که تا کنون کمتر از امامان دیگر به آن پرداخته شده است.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha