چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 دانش آموزان مدارس آمریکا

حوزه/طبق پیش نویس به نمایش در آمده روی سایت آموزش و پرورش ایالت تنسی، بخش زیادی از دروس تاریخ اسلام از کتب درسی مطالعات اجتماعی دانش آموزان حذف شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن تایمز، دانش آموزان کلاس هفتم در کینگزپورت در ایالت تنسی در آمریکا تا سال 2019 دیگر زمان زیادی صرف یادگیری تاریخ اسلام نخواهند کرد چرا که بخشهای مربوط به تاریخ اسلام قرار است از کتاب آموزشی آن‌ها حذف شود.

طبق پیش نویس هیات آموزشی ایالت تنسی که روی سایت این سازمان برای عموم به نمایش گذاشته شده، بخش زیادی از مطالب اسلامی مربوط به کلاسهای مطالعات اجتماعی در این ایالت از کتب درسی دانش آموزان حذف شده است. این درحالی است که بخشها و دروس مربوط به مسیحیت، یهودیت، بوداییت، هندو و دیگر مکاتب و مذاهب بدون تغییر باقی ماندهاند.

با حذف پیشنهادی «تاریخ اسلام، 400 سال پس از میلاد مسیح»، دانش آموزان ایالت تنسی دیگر درباره قرآن، اسلام، شیعه و سنی هیچ گونه دانشی به دست نخواهند آورد.

هیات آموزش و پرورش اعلام کرده که این پیشنهاد با تجدیدنظرهایی روبرو خواهد شد.

در این میان سوزان لودال، معاون رئیس هیات آموزشی کینگزپورت گفت: اسلام هنوز بخشی از تاریخ محسوب میشود، ما فقط تصمیم گرفتهایم این بخش از تاریخ را به دانش آموزانمان نیاموزیم!

چندلر هوپر سخنگوی هیات آموزشی ایالتی نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش هنوز در جریان پیشنهادهای اخیر قرار نگرفته و تا زمان نهایی شدن تصمیمات وارد ماجرا نخواهد شود.

پس از تجدیدنظرهای انجام شده، نتایج نهایی در سال 2019-2020 به اجرا گذاشته خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha