جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد متعب القطان

حوزه/ شیخ احمد متعب القطان، مقابله با افراطی گری و تکفیر را واجب شرعی دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات جهان اسلام نیازمند وحدت عملی شیعی و سنی هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، شیخ احمد متعب القطان، عضو جمعیت علماء مسلمین لبنان، در حاشیه سفر هیئت لبنانی به استان گلستان، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه استان، گفت: ما در لبنان برای حفظ وحدت مسلمین و مقابله با افراطی گری و تکفیر، به عنوان یک واجب شرعی تلاش می کنیم.

وی با اشاره به فشارها و شرایط سختی که برای آنها وجود دارد، افزود: علی رغم آن که مرکز فعالیت ما به نام «عمر بن خطاب» است، ولی به علت همراهی با حزب الله لبنان و ایران، شرایط سختی برای ما ایجاد کردند و این فشارها تا حدی بود که مرکز ما را در سال 2008 از لیست وزارت اوقاف خارج نمودند.

عضو جمعیت علماء مسلمین لبنان افزود: نام موسسه ما «قول و عمل» است و این نام گذاری به یمن آیه مبارکه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ (صف/2)» بوده تا سعی کنیم فعالیت خود را در عمل نشان دهیم.

وی با اشاره به وجود طائفه های زیاد در لبنان و شرایط حساس و سخت منطقه گفت: ما برای حل مشکلات جهان اسلام نیازمند وحدت عملی شیعی و سنی هستیم تا بتوانند با نشست و گفتگو مشکلات جهان اسلام را حل کند.

شیخ احمد متعب القطان  افزود:  امیدوارم به جایی برسیم که همه ما دعوت کننده به اسلام باشیم، نه دعوت کننده به شیعه و سنی؛ همچنین اگر اهل سنتِ ایران به لبنان بیایند و از وضعیت مطلوب خود در ایران بگویند، بسیار سودمند خواهد بود.

مقاومت؛ تنها راه مبارزه با اسرائیل

شیخ ماهر محمد عبدالله عبدالرزاق نیز در این دیدار گفت: ما در لبنان در مسیر وحدت تلاش می کنیم و معتقدیم همان گونه که خداوند متعال در قرآن می فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا..(آل عمران/103)»، امت اسلام با وحدت است که پیروز خواهد بود.

رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پایان تصریح کرد: راه اصلی مبارزه با اسرائیل، مقاومت است و تمام آنچه که تکفیر و تکفیری خوانده می شود ، وابسته به آمریکا و استکبار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha