*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ \ ۷ ذو القعدة ۱۴۳۹ \ Saturday, July 21, 2018
یادداشتی به مناسبت هشتمین سال ارتحال موسس حوزه علمیه کوهدشت
حوزه/ نسبت به تجملات و زرق و برق کاملا بی اعتنا بود و این امور را بر اساس کوچک و حقیر می شمرد؛ تا آن جا که اگر کسی را می دید که به زرق و برق دنیایی توجه می‌ کند زبان به نصیحت وی می گشود و او را، با جملاتی خیرخواهانه و نرم، نسبت به عواقب اخروی دنیاگرایی هشدار می‌داد.
۱۳۹۷/۴/۲۰ - ۲۱:۵۲
یادداشت رسیده؛
مبانی حقوق بشر غربی و تفاوت آن با دیدگاه توحیدی
حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در یادداشتی به مناسبت هفته حقوق بشر به بررسی مبانی حقوق بشر از دیدگاه غرب و تفاوت آن با نگاه توحیدی پرداخته است.
۱۳۹۷/۴/۱۲ - ۰۹:۴۵
یادداشت رسیده:
استغاثه!!
حوزه/ در میان امور مستحدثه، آنچه امروزه در عرصه تبلیغ با خلأ جدی مواجه شده و از حیث مدیریت بحران در اولویت قرار گرفته، فضای مجازی است؛ نه اینکه نیرو نباشد و نه اینکه هیچ کاری انجام نشده باشد؛ اما مشکل، فقدان نیروی مؤثر و بابصیرت و نیز فقدان سازماندهی کارآمد است
۱۳۹۷/۴/۷ - ۱۵:۲۶
یادداشت رسیده:
جسارت سیما جای تحسین دارد
حوزه/ یکی از مهمترین موضوعات، در سریال «سر دلبران»، نقش روحانیت و باورهای سنتی مردم است که جسارت سیما در طرح موضوعی این چنین مهم واقعا جای تحسین دارد.
۱۳۹۷/۳/۲۱ - ۱۵:۵۵
انگار ميان آغوش خدا نشسته اي
حوزه/ به ايستگاه آخر شعبان رسيديم و باز نگاه مضطرمان به عقب و نگاه اميدوارمان به فرداست...
۱۳۹۷/۲/۲۶ - ۱۹:۳۹
حدود ساعت باران به وقت شرعي شعر
حوزه/ مولای من! نبودنت دردی نیست که به اين سادگي از سرم باز شود... اينكه به بهانه ي تولدت، تلنگري از نبودت را هم به روحم ميزني ، جمع اضداد به پا كرده اي...! مصاف نابرابرِ اشك و لبخند ...
۱۳۹۷/۲/۱۲ - ۱۵:۰۰
یادداشت رسیده:
حضرت زينب(س)؛ اسوه و الگوی بی نظير بردباری و مقاومت
حوزه/ حضرت زینب کبری(س) پس از رخداد خونینِ کربلای حسینی، با شجاعت بی نظیر و استقامت همانند کوه خود، در کنار برادرزاده ارجمندش حضرت سیّد الساجدین(ع) به ادای وظیفه دینی پرداخت.
۱۳۹۷/۱/۱۳ - ۰۰:۵۶
آیت الله العظمی مکارم بررسی کردند:
پیامدهای امنیتی عرفان های کاذب
حوزه/ رعايت اصول و احكام شريعت گام اول براى سير و سلوك است، و سالكان طريقت هرگز به خود اجازه نمى دهند كه براى وصول به حقيقت كمترين تخطى و انحرافى از احكام شريعت پيدا كنند در حالى كه در عرفان التقاطى (تصوف) اين معنى نه تنها مجاز شناخته شده، بلكه احياناً مورد توصيه نيز قرار گرفته، و به عنوان يك الگو مطرح شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۷ - ۱۶:۰۰
مقامات دنیایی حضرت زهرا(س) از زبان پيامبراسلام(ص)
حوزه/ در دنيا فضائل و مناقب بسيارى از ساحت مقدس حضرت صديقه ى طاهره عليهاالسلام به ظهور رسيده كه اكثر آنها در حيات پيامبر صلى الله عليه و آله بوقوع پيوسته است.
۱۳۹۶/۱۲/۱ - ۱۵:۰۰
یگانه یاور یکتای امیر عاشقان
حوزه/ ای فاطمه (س) پاره تن رسول یار بودی و یگانه یاور یکتای امیر عاشقان. تلألؤ ذوالفقارعلی، وامدار عزم و عزت تو بود. آنگاه که بر بی بصیرتان و دنیا پرستان غضب می کردی، غضبناکی آفریدگار قادر، آشکار می شد