*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ \ ۱۱ جمادى الثانية ۱۴۴۰ \ Saturday, February 16, 2019
یادداشت رسیده؛
روحانیت و گام دوم انقلاب !
حوزه/ بیانیه بسیار مهم و راهبردیِ گام دوم انقلاب نقطه عطف و امیدآفرینِ تاریخ پرپیچ و خم انقلاب و نقشه راه چهل سال آینده این کشور است که بر طلاب و روحانیون واجب است نسبت به تبیین آن تمام تلاش خود را مبذول داشته و بدانند که ذره ای کوتاهی در این مسیر، گناهی بزرگ و نابخشودنی است!
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۴:۱۲
یادداشت رسیده؛
فاطمه (سلام الله علیها) و حقیقت عبادات
حوزه/ زهرا(س) در آخرين ساعت هاى وداع به اميرالمؤمنين (ع) گفت: پسر عمو! در طول عمر هرگز به تو دروغ نگفتم و خيانت نكردم و هيچگاه با تو مخالفت ننمودم. اميرالمؤمنين در پاسخ فرمود: آرى اى دختر پيامبر! معاذ اللَّه كه تو خلافى را مرتكب شده باشى. مرتبه خداشناسى و نيكوكارى و تقوا و خداترسى تو بالاتر از آن است كه با من مخالفت كرده باشى. مفارقت از تو بسيار بر من سخت است.
۱۳۹۷/۱۱/۶ - ۰۰:۲۲
یادداشت رسیده:
شبکه های مذهبی به کام شبکه های مروج فرهنگ و سبک زندگی غربی
حوزه/ ارائه سرویس به برخی شبکه های مذهبی توانسته فضایی را ایجاد کند که این سرویس دهنده به نام ارائه سرویس به این شبکه ها خود گرداننده و تامین مالی کننده شبکه هایی باشد که مروج سبک زندگی غربی در بدترین حالت ممکنه خود هستند.
۱۳۹۷/۱۱/۲ - ۲۲:۱۰
مادر بمان! سرهايمان طاقت گرد يتيمى ندارد
حوزه/ من با چشمهاى كودكانه خودم شاهد بودم كه تو با آن حال نزار، سوار بر مركب مي‌شدى و به همراه پدرم على و دو برادرم حسن و حسين، شبانه بر در خانه‌هاى تك‌ تك مهاجرين و انصار مي‌رفتيد و آنها را به دريافتن حقيقت، دعوت مي‌كرديد.
۱۳۹۷/۱۱/۱ - ۰۹:۴۳
یادداشت رسیده؛
یادداشتی بر مستند «بهتان برای حفظ نظام»
حوزه/ بهتان‌های اربابان زر و زور و نوچه‌های آنان علیه جمهوری اسلامی هم انکارناپذیر است؛ چه بسیار مواردی که در حافظه‌ی تاریخ مضبوط شده و امید است فعالان رسانه‌ای در مقابله‌ای هنرمندانه، این وقایع تاریخی را به تصویر بکشند تا معلوم شود کدام جبهه برای حفظ نظام(!) دست به هرکاری از جمله تهمت پراکنی می‌زند و در این بین کارنامه‌ی سیاه ‌BBC قابل تطهیر نیست.
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۱۱:۲۳
یادداشت:
تحقیر آخوند خراسانی یا بزرگداشت وی/غلبه نگاه دشمنانه در شنیدن سخنان آیت الله جوادی آملی
حوزه/ چند روزی است کانال‌های تلگرامی افراط‌گرایان شیعه با انتشار کلیپی از سخنرانی آیت الله جوادی آملی در آئین رونمایی از کتاب «تحریر الاصول» اتهام توهین به آخوند خراسانی را به ایشان نسبت می‌دهند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۲۲:۱۰
به مناسبت هفته پژوهش:
گزارشی از فعالیت های پژوهشی دبیرخانه ستاد همکاریها
حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، فعالیت های پژوهشی این ستاد را تشریح کرد.
۱۳۹۷/۱۰/۱ - ۰۹:۴۱
یادداشت سرپرست شبکه قرآن به مناسبت ۲۰ سالگی شبکه
حوزه/ شبکه قرآن با هدف اطلاع رسانی اتفاقات حوزه فرهنگ، دین و قران شبکه تلاش کرده تا به کمک رسانه های هم افزا در صف نخست قرار گیرد. بخشی از این اطلاع‌رسانی در تولید برنامه‌های گفتگومحور و خبری نظیر برنامه «رصد»، مستند نظیر برنامه‌های «حدیث بندگی» و «سعادتمندان» بسته‌های رسانه‌ای از مفاخر دینی و علما جانمایی کند.
۱۳۹۷/۹/۲۴ - ۲۳:۴۱
یادداشت؛
از حکومت اسلامی تا فقه نظام
حوزه/ ادله و مناقشات نظری و روشی باورمندان و منکران «فقه نظام» در وضعیتی نیست که مدعای یک طرف به وضوح اثبات یا رد شده باشد. همان‌گونه که امکان فقه نظام رد نشده، ضرورت و تحقق آن نیز اثبات نشده است و تلاش‌های علمی می‌تواند به تقویت و غلبه یکی از این دو مسلک بیانجامد.
۱۳۹۷/۹/۱۴ - ۰۹:۵۱
یادداشت رسیده:
توصیه به رفع ممنوعیت احکام الهی، نوعی اعلام جنگ با خداست!
حوزه/ توصیه به رفع ممنوعیت احکام الهی در جامعه از جمله مساله شراب خواری، نوعی اعلام جنگ با خداست!
۱۳۹۷/۹/۱۲ - ۰۱:۰۰