*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ \ ۱۸ شعبان ۱۴۴۰ \ Tuesday, April 23, 2019
قطره ای از دریا؛
مستطیعان حجّ تمتع بخوانند
حوزه/ پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله به علىّ علیه السلام فرمود: «تارك الحج و هو مستطیع كافر» هر توانمندى كه حج را انكار و ترك كند، كافر است. و كسى كه امروز و فردا كند تا بمیرد، گویا یهودى و نصرانى از دنیا رفته است.
۱۳۹۸/۱/۲۷ - ۲۱:۲۵
قطره ای از دریا؛
پاسخ قرآن به یکی از ایرادهای بنی اسرائیل درباره بیت المقدس
حوزه/ یكى از ایرادهاى بنى ‏اسرائیل این بود كه چرا مسلمانان با توجّه به قدمت بیت ‏المقدّس كه هزار سال قبل از میلاد توسط حضرت سلیمان ساخته شده است، آن را كنار گذاشته و كعبه را قبله‏ ى خود قرار داده ‏اند. این آیه در پاسخ آنان مى‏ فرماید: ...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۲۱:۳۰
قطره ای از دریا؛
در برابر غیرمسلمانان چگونه استدلال کنیم؟
حوزه/ بهترین نوع استدلال، استدلال بر اساس عقاید و كتاب آسمانى طرف مقابل است. «فَأْتُوا بِالتَّوْراةِ».
۱۳۹۸/۱/۲۴ - ۲۰:۰۵
سخنان شنیدنی از استاد قرائتی
حوزه/ فقر ما و کشور ما به این دلیل است که به قرآن بی توجهیم؛ در قرآن کریم دو مرتبه آیه خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ آمده است و باید توجه زیادی به این کتاب آسمانی داشته باشیم.
۱۳۹۷/۱۲/۹ - ۰۸:۳۷
قطره ای از دریا؛
بهترین عمل برای تحقق آیه "لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّي تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ"
حوزه/ در مكتب اسلام، هدف از انفاق تنها فقرزدایى نیست، بلكه رشد انفاق كننده نیز مطرح است. دل كندن از محبوب ‏هاى خیالى و شكوفاشدن روح سخاوت، از مهم ‏ترین آثار انفاق براى انفاق كننده است.
۱۳۹۷/۱۲/۶ - ۰۷:۵۶
قطره ای از دریا؛
چگونه از عذاب قیامت نجات پیدا کنم؟
حوزه/ در قیامت، مال دنیا بى ‏ارزش است و ذرّه ‏اى كارآیى ندارد. گرچه از جنس طلا و مقدار آن به اندازه ظرفیّت زمین باشد، باز هم پشیزى ارزش ندارد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۲۱:۲۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که ثابت می کند انسان مختار است
حوزه/ انسان مختار است، مى‏ تواند ایمان آورد و یا كفر ورزد. مى ‏تواند بر ایمان خود پایدار و یا در كفر خود پافشارى كند. مى ‏تواند توبه كند یا بر گناه اصرار بورزد.
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
قانونِ «الاسلامُ یَجُبّ ما قَبْله» مرتبط با چه اشخاصی است؟
حوزه/ اگر شخص كافرى مسلمان شود، قانونِ «الاسلامُ یَجُبّ ما قَبْله» تمام گذشته‏ ها را پاك مى‏ كند؛ ولى اگر مرتدّى توبه كند و بار دیگر مسلمان شود، باید ...