*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
پنج شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ \ ۱۶ جمادى الثانية ۱۴۴۰ \ Thursday, February 21, 2019
قطره ای از دریا؛
آیه ای که ثابت می کند انسان مختار است
حوزه/ انسان مختار است، مى‏ تواند ایمان آورد و یا كفر ورزد. مى ‏تواند بر ایمان خود پایدار و یا در كفر خود پافشارى كند. مى ‏تواند توبه كند یا بر گناه اصرار بورزد.
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
قانونِ «الاسلامُ یَجُبّ ما قَبْله» مرتبط با چه اشخاصی است؟
حوزه/ اگر شخص كافرى مسلمان شود، قانونِ «الاسلامُ یَجُبّ ما قَبْله» تمام گذشته‏ ها را پاك مى‏ كند؛ ولى اگر مرتدّى توبه كند و بار دیگر مسلمان شود، باید ...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۲۱:۰۰
پرسش های مهم، پاسخ های کوتاه (۱۹)؛
آیا انتظار امام زمان(عج) به معناى بى ‏تفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟
حوزه/ ما در زمستان منتظر فرارسیدن تابستان هستیم، ولى انتظار تابستان به آن معنا نیست كه در زمستان بلرزیم و اتاق خود را گرم نكنیم. در زمان غیبت امام زمان علیه السلام نیز باید ...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۱:۰۰
پرسش های مهم، پاسخ های کوتاه (۱۸)؛
چرا خدا به ستمگران و گنهكاران مهلت مى ‏دهد؟
حوزه/ سازمان آب و برق، به تمام منازل آب و برق مى‏رساند، این صاحبان منازلند كه مى‏توانند از این آب و برق استفاده صحیح كنند یا نادرست. داوند انسان را آزاد و مختار آفرید و ...
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۴:۰۰
قطره ای از دریا؛
چرا مُرتد مورد لعنت خدا، فرشتگان و مردم قرار می گیرد؟
حوزه/ آنان (كه با آن همه دلایل روشن و سابقه‏ ى ایمان، مرتدّ شدند،) كیفرشان آن است كه لعنت خدا و فرشتگان و عموم مردم بر آنان باشد.
۱۳۹۷/۱۱/۸ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
هشدار قرآن کریم: ارتداد همیشه در کمین ماست
حوزه/ ایمان اوّلیه كافى نیست، تداوم ایمان و حسن عاقبت لازم است؛ زیرا خطر ارتداد، همواره انسان را تهدید مى ‏كند. «كفروا بعد ایمانهم»
۱۳۹۷/۱۱/۶ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که توصیه می کند خدمات پیشینیان را نادیده نگیریم
حوزه/ بگو: به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحق و یعقوب و اَسباط (پیامبران از نسل یعقوب) نازل گردیده و آنچه به موسى و عیسى و پیامبران دیگر، از طرف پروردگارشان داده شده (به همه‏ى آنها) ایمان آورده‏ایم و میان هیچ ‏یك از آنها فرقى نمى‏گذاریم و ما تنها تسلیم (فرمان) او هستیم.
۱۳۹۷/۱۱/۲ - ۲۱:۱۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای مرتبط با ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
حوزه/ امام صادق ‏علیه السلام در مورد آیه ۸۳ آل عمران فرمودند: زمانى كه قائم‏ علیه السلام قیام كند، تمام سرزمین‏ ها شهادت «لا اله الاّ اللّه و محمّد رسول ‏اللّه» سر خواهند داد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
دستور قرآن به قدیمی ها: جدیدی ها را تحویل بگیرید و معرفی کنید
حوزه/ قدیمى ‏ها، جدیدى ‏ها را تحویل بگیرند، آنها را به مردم معرّفى كنند و زمینه‏ ى رشد بعدى‏ ها را فراهم آورند. «لتؤمننّ... لتنصرنّه»