*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ \ ۱۸ ذو القعدة ۱۴۴۰ \ Monday, July 22, 2019
قطره ای از دریا؛
سه صفتی که خداوند برای متقین بیان کرده است
حوزه/ (متّقین) كسانى هستند كه در راحت و رنج انفاق مى ‏كنند و خشم خود را فرو مى‏ برند و از (خطاى) مردم مى ‏گذرند، و خداوند نیكوكاران را دوست مى‏ دارد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آیا بهشت و جهنم هم اکنون وجود دارند؟
حوزه/ براى نیل به آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه وسعت آن به قدر آسمان ‏ها و زمین است و براى پرهیزكاران آماده گردیده، بشتابید.
۱۳۹۸/۴/۲۸ - ۲۱:۴۰
قطره ای از دریا؛
کدام مسلمان همانند کافر عذاب می بیند؟
حوزه/ مسلمان رباخوار، همان عذابى را مى ‏بیند كه براى كافر فراهم شده است. «اعدّت للكافرین»
۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۲۰:۳۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که دستور به دوری از ربا می دهد
حوزه/ اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! ربا (و بهره‏ پول) را با افزودن‏ هاى مكرّر نخورید، از خدا پروا كنید تا شاید رستگار شوید.
۱۳۹۸/۴/۱۸ - ۲۱:۲۵
قطره ای از دریا؛
آیاتی که به شبهه شفاعت اولیاء خدا پاسخ می دهد
حوزه/ عفو یا عذاب بدست خداوند است. شفاعتِ اولیا هم بدون اذن او صورت نمى‏گیرد و هرگز پیامبران از پیش خود در برابر خداوند استقلالى ندارند. «لیس لك من الامر شى‏ء».
۱۳۹۸/۴/۱۷ - ۲۰:۲۵
قطره ای از دریا؛
چرا رهبر معظم انقلاب همیشه امیدوار هستند؟
حوزه/ و (بیاد آور) هنگامى كه به مؤمنان مى‏ گفتى: آیا شما را كفایت نمى ‏كند كه پروردگارتان شما را به سه هزار فرشته‏ فرود آمده یارى كند؟
۱۳۹۸/۴/۱۶ - ۱۹:۳۶
قطره ای از دریا؛
امدادهای الهی جنگ بدر؛ الگویی برای مسئولان کشور
حوزه/ و همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالى كه ناتوان بودید یارى كرد، پس از خداوند پروا كنید، باشد كه سپاس گزارى نمائید.
۱۳۹۸/۴/۸ - ۲۱:۳۵
یادداشت رسیده؛
سخنی با استاد قرائتی
حوزه/ امروز بخش قابل توجهی از طلاب ما از عدم تخصص رنج می برند. طلبه ما دوست دارد به تبلیغ برود؛ اما وقتی دست خود را از روش ها و محتواهای مناسب تبلیغی خالی می بیند، ته دل او خالی شده و آن را موکول به سال بعد می کند تا ان شاءالله با دستی پُر بتواند راهی این وادی شود؛ اما سال به سال می گذرد و ترس موجود او همچنان باقی است.
۱۳۹۸/۴/۶ - ۱۸:۰۷
قطره ای از دریا؛
جنگ اُحُد چگونه شروع شد و در آن چه گذشت؟
حوزه/ سال دوّم هجرى، كفّار قریش با دادن هفتاد كشته و هفتاد اسیر در جنگ بدر شكست خورده و به مكّه بازگشتند. ابوسفیان گفت: بر كشته ‏ها گریه نكنید، تا عقده ‏ها خالى نشود و كینه ‏ها باقى بماند. همگى شعارِ انتقام سر دهید و من نیز تا انتقام نگیرم ...