*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ \ الأحد ٣ شعبان ١٤٣٨ \ Sunday, April 30, 2017
گفتاری از استاد قرائتی:
معنای حقیقی «کاظم» و مراتب آن
حوزه /كاظم يعني چه؟ در فارسي ما مي‌گوييم: كظم غيظ! نمي‌گوييم کظم غضب ما هم غضب داريم، هم غيظ و این که به امام هفتم كاظم (ع) مي‌گويند: دو دلیل داشت....
۱۳۹۶/۲/۳ - ۱۶:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
آموزش های حوزه باید به روز ارائه شود/ مهارت‌آموزی نیاز امروز طلبه است
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که آموزش های حوز باید متناسب با وضعیت روز ارائه شود، گفت: مسئله مهارت‌آموزی نیاز جدی و حتمی امروز طلاب است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
۱۳۹۶/۱/۳۱ - ۱۴:۲۴
قطره ای از دریا؛
اسلام دین مبارزه با توهین و تمسخر
حوزه/ قوم یهود به جاى تمسّك به تورات و دیگر كتاب هاى آسمانى به دنبال كُتُبى كه مربوط به سحر و جادو بود، رفتند و براى توجیه این كار خود، منشأ سحر و جادو را حضرت سلیمان مى ‏دانستند، امّا قرآن...
۱۳۹۶/۱/۱۷ - ۰۸:۱۶
قطره ای از دریا؛
چگونه می توان از شرّ آثار سحر و جادو نجات یافت؟
حوزه/ در زمان حضرت سلیمان بازار سحر و جادو رونق بسیار داشت لذا آن حضرت دستور داد تا اوراق ساحران را جمع آورى و نگهدارى كنند. ولى بعد از ایشان گروهى به آن نوشته ‏ها دست یافته و مشغول تعلیم و اشاعه سحر شدند.
۱۳۹۶/۱/۹ - ۱۶:۵۹
قطره ای از دریا؛
دو کاری که تقوا انجام می دهد
حوزه/ قوم یهود به جاى تمسّك به تورات و دیگر كتاب هاى آسمانى به دنبال كُتُبى كه مربوط به سحر و جادو بود، رفتند و براى توجیه این كار خود، منشأ سحر و جادو را حضرت سلیمان مى ‏دانستند، امّا قرآن...
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۷:۱۱
قطره ای از دریا؛
چرا دانشمندان یهود حقانیت پیامبر اسلام (ص) را انكار كردند؟
حوزه/ قبل از ظهور پیامبر اسلام (ص) دانشمندان یهود مردم را به آمدن حضرت بشارت مى‏ دادند و نشانه‏ هاى ایشان را بر اساس آنچه در تورات آمده بود، مى‏ شمردند. اما هنگامى كه پیامبر (ص) را دیدند...
۱۳۹۶/۱/۷ - ۱۶:۰۰
قطره ای از دریا؛
چه كسانى آیات قرآن را درك نمى ‏كنند؟
حوزه/ یكى دیگر از بهانه ‏هاى یهود آن بود كه به پیامبر مى‏ گفتند: ما از این كتاب تو چیزى نمى ‏فهمیم و مطالب آن براى ما روشن و مفهوم نیست، لذا به تو ایمان نمى‏ آوریم و قرآن را به عنوان معجزه تو نمى ‏پذیریم.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۱۴:۵۱
قطره ای از دریا؛
نشانۀ بی ایمانی چیست؟
حوزه/ یهودِ مدینه هنگام ورود پیامبر اسلام (ص) به آن شهر با آن حضرت پیمان بستند كه لااقل به دشمنانش كمك نكنند، ولى این پیمان را شكسته و در جنگ احزاب با مشركان مكّه علیه مسلمانان همكارى كردند.
۱۳۹۶/۱/۵ - ۱۳:۵۹
قطره ای از دریا؛
بهانه گیری برای فرار از قبول حق
حوزه/ وقتى انسان نخواهد حق را بپذیرد دنبال بهانه مى‏ گردد و حتى حاضر مى ‏شود یكى از فرشتگان الهى را به سختگیرىِ بیجا متهم كند تا بلكه راهى براى فرار از قبول حق داشته باشد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۱۰:۱۰