*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ \ ۶ ذو القعدة ۱۴۳۹ \ Friday, July 20, 2018
به وقت حجاب (۸)؛
نگاهی بر آثار روانی و اجتماعی حجاب
حوزه/ يکي از فوايد و آثار مهم حجاب ، ايجاد آرامش رواني است . فقدان حجاب و آزادي معاشرت هاي بي بند و بار ميان زن و مرد هيجان ها و التهاب هاي جنسي را فزوني مي بخشد و تقاضاي رابطه جنسي را به صورت عطش روحي و يک درخواست اشباع نشدني در مي آورد.
۱۳۹۷/۴/۲۷ - ۲۳:۴۰
به وقت حجاب (۷)؛
آزادی جنسی چه اشکالی دارد؟ مگر در اروپا كه اين آزادي وجود دارد چه اتفاقي افتاده است؟
حوزه/ در جامعه غرب كه بر اساس نظرية افرادي هم چون فرويد و راسل، آزادي جنسي بي قيد و شرط و شهوت راني را پذيرفته است، آمار فرزندان نامشروع بي سرپرست، پيدا شدن در زباله داني ها و توالت ها، كورتاژها، قتل ها و ديگر آسيب هاي اخلاقي و انساني ناشي از آزادي جنسي روز به روز در حال افزايش است.
۱۳۹۷/۴/۲۷ - ۰۷:۲۰
به وقت حجاب (۶)؛
پدرم با ورزش دوچرخه سواری و شنا مخالف است؛ تا چه اندازه راضی نگه داشتن او لازم است؟
حوزه/ پدرم با ورزش هايي چون دوچرخه سواري، اسكي و شنا براي دختران مخالفت كرده و مرا از اين ورزش ها منع مي كند. تا چه حد راضي نگه داشتن پدر لازم است؟
۱۳۹۷/۴/۲۶ - ۲۳:۴۵
به وقت حجاب (۵)؛
زن مظهر جمال و مرد مظهر شيفتگي است
حوزه/ شبهه‌اي كه در ذهن بعضي افراد است كه خيال مي‌كنند، حجاب براي زن محدوديت و حصاري است كه خانواده و وابستگي به شوهر براي او ايجاد نموده است و بنابراين حجاب نشانه ضعف و محدوديت زن است. راه حل اين شبهه و تبيين حجاب در بينش قرآن كريم اين است كه زن ...
۱۳۹۷/۴/۲۰ - ۲۳:۲۵
به وقت حجاب (۴)؛
کدام آیات قرآن به صراحت درباره کیفیت و شکل حجاب سخن گفته اند؟
حوزه/ قرآن وقتي درباره ي عفت و حجاب زن سخن مي‌گويد، مي‌فرمايد: حجاب، عبارت است از يك نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن براي زن كه نامحرمان او را از ديد حيواني ننگرند.
۱۳۹۷/۴/۲۰ - ۱۰:۴۲
به وقت حجاب (۳)؛
سختگیری برای حجاب دختران تا چه اندازه لازم است؟
حوزه/ يكي از مصاديق آرايش و خودنمايي كه باعث جلب توجه ديگران مي شود، عطر زدن است. در حديثي از رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي خوانيم كه: «أيّّ إمرئةٍ تَطِيبَتْ لغير زوجِها ثمّ خرجت من بيتها فهي تُلْعَنُ حتي ترجعَ الي بيتها متي ما رجعَتْ؛ هرگاه زني براي غير شوهرش، خود را معطر كند، سپس از خانه اش خارج شود، تا زماني كه به منزلش بر مي گردد، لعنت مي شود.
۱۳۹۷/۴/۲۰ - ۰۴:۰۰
به وقت حجاب (۲)؛
چرا چادر؟ آیا مانتو پوشش اسلامی نیست؟
حوزه/ حجاب اسلامي با هر نوع پوششي كه موجب تحريك و تهييج و جلب توجه مردان نامحرم گردد منافات دارد و آن نوع لباس و پوششي كه بهتر حدود شرعي را حفظ مي‎كند بهتر و كامل است.
۱۳۹۷/۴/۱۹ - ۲۲:۲۰
به وقت حجاب (۱)؛
چگونه در دنیای امروز باحجاب باشیم؟ با أنگ «أمل بودن» چه کنیم؟
حوزه/ از نظر روان‎شناختي، وقتي انسان به رنگ‎هاي روشن چشم مي ‎اندازد، رغبت مشاهده و تمركزش براي ديدن چندين برابر مي‎شود و برعكس رنگ تيره (چادر) باعث مي‎شود كه ديگران چندان رغبتي به نگاه كردن پيدا نكنند.
۱۳۹۷/۴/۱۹ - ۱۷:۳۳