*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ \ ۱۹ رمضان ۱۴۴۰ \ Saturday, May 25, 2019
قطره ای از دریا؛
امر به معروف مقدم است یا نهی از منکر؟!
حوزه/ امر به معروف، بر نهى از منكر مقدّم است؛ اگر راه معروف ‏ها باز شود، زمینه براى منكر كم مى‏ گردد. «یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر»
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
منظور از "حَبْل اللَّه" در آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" کیست؟
حوزه/ حضرت علی علیه السلام مى ‏فرماید: قرآن، حبل اللّه است و از امام صادق ‏علیه السلام نقل شده است كه فرمود: «نحن حبل اللّه» ما اهل ‏بیت، حبل اللّه هستیم و در روایت دیگرى آمده است: علىّ ‏بن ابى‏ طالب‏ علیهما السلام حبل اللّه است.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
تفسیری از آیه ۱۰۲ سوره مبارکه آل عمران
حوزه/ استاد محسن قرائتی در کتاب تفسیر نور به ارائه تفسیر آیه ۱۰۲ سوره مبارکه آل عمران پرداختند.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
قرآن پاسخ می دهد: آیا قانون به تنهایی کافی است؟
حوزه/ و چگونه شما كفر مى‏ ورزید، در حالى كه آیات خدا بر شما تلاوت مى ‏شود و رسول او در میان شماست و هر كس به (دین و كتاب) خدا تمسّك جوید، پس قطعاً به راه مستقیم هدایت شده است.
۱۳۹۸/۲/۱۳ - ۲۱:۱۵
قطره ای از دریا؛
چرا از کفار تبرّی و برائت می جوییم؟
حوزه/ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تُطيعُوا فَريقاً مِنَ الَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ يَرُدُّوکُمْ بَعْدَ إيمانِکُمْ کافِرينَ/ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید! اگر از گروهى از اهل كتاب اطاعت كنید، شما را بعد از ایمانتان به كفر باز مى‏ گردانند.
۱۳۹۸/۲/۱۰ - ۲۱:۵۵
قطره ای از دریا؛
خداوند متعال در قرآن چگونه با اهل کتاب سخن گفته است؟
حوزه/ قُلْ يا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَکْفُرُونَ بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ شَهيدٌ عَلي‏ ما تَعْمَلُونَ/ بگو: اى اهل كتاب، چرا به آیات خداوند كفر مى‏ ورزید، با آنكه خداوند بر اعمال شما گواه است.
۱۳۹۸/۲/۸ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
پاسخ قرآن به یکی از ایرادهای بنی اسرائیل درباره بیت المقدس
حوزه/ یكى از ایرادهاى بنى ‏اسرائیل این بود كه چرا مسلمانان با توجّه به قدمت بیت ‏المقدّس كه هزار سال قبل از میلاد توسط حضرت سلیمان ساخته شده است، آن را كنار گذاشته و كعبه را قبله‏ ى خود قرار داده ‏اند. این آیه در پاسخ آنان مى‏ فرماید: ...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۲۱:۳۰
قطره ای از دریا؛
در برابر غیرمسلمانان چگونه استدلال کنیم؟
حوزه/ بهترین نوع استدلال، استدلال بر اساس عقاید و كتاب آسمانى طرف مقابل است. «فَأْتُوا بِالتَّوْراةِ».
۱۳۹۸/۱/۲۴ - ۲۰:۰۵
قطره ای از دریا؛
بهترین عمل برای تحقق آیه "لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّي تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ"
حوزه/ در مكتب اسلام، هدف از انفاق تنها فقرزدایى نیست، بلكه رشد انفاق كننده نیز مطرح است. دل كندن از محبوب ‏هاى خیالى و شكوفاشدن روح سخاوت، از مهم ‏ترین آثار انفاق براى انفاق كننده است.
۱۳۹۷/۱۲/۶ - ۰۷:۵۶
قطره ای از دریا؛
چگونه از عذاب قیامت نجات پیدا کنم؟
حوزه/ در قیامت، مال دنیا بى ‏ارزش است و ذرّه ‏اى كارآیى ندارد. گرچه از جنس طلا و مقدار آن به اندازه ظرفیّت زمین باشد، باز هم پشیزى ارزش ندارد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۲۱:۲۰