*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ \ ۱۴ محرم ۱۴۴۰ \ Monday, September 24, 2018
خدمات یک امام جمعه در دومین منطقه آزاد بزرگ جهان
حوزه/ یک روز آقایی با من تماس گرفت و گفت حاج آقا این چه وضع شهر است. گفتم چه شده؟ گفت چرا برق اینقدر قطع می شود؟ گفتم برادر برق خانه و دفتر ما هم قطع است. او اصلا باور نمی کرد که دفتر و خانه امام جمعه برق نداشته باشد ...
۱۳۹۷/۶/۳۱ - ۰۹:۳۱
ره توشه محرم (۸)؛
بررسی مهم‌ترین عوامل قبح‌زدایی طلاق در جامعه معاصر
حوزه/ رسانه‌های جمعی با پخش برنامه‌هایی در زمینه طلاق، در بیشتر موارد سبب قبح‌زدایی از آن می‌شود؛ برای مثال در برخی فیلم‌ها، زنان مطلقه را قهرمانی به تصویر می‌کشد که خودش یک‌تنه از پس تمام مشکلات برمی‌آید و به عنوان نقش اوّل فیلم، محبوب بینندگان قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۰۴:۰۰
پاسخ به شبهات (۳۰)؛
چرا مردان می توانند چهار زن اختیار کنند؟
حوزه/ در اينكه تك همسري بهتر است، ترديدي نيست. آن دو راهي كه بشر بر سر آن قرار دارد اين نيست، كه از ميان تك همسري و چند همسري كدام يك را انتخاب كند بلكه مسئله اين است كه اسلام به واسطه ضرورت‌هاي اجتماعي تعدد زوجات را مجاز شمرده است.
۱۳۹۷/۶/۱۴ - ۰۶:۰۰
حکم دیدن تصاویر همسر پس از طلاق
حوزه/ مرجع تقلید جهان تشیع به استفتائی پیرامون «دیدن تصاویر همسر پس از طلاق» پاسخ گفتند.
۱۳۹۷/۶/۶ - ۲۰:۱۰
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
زندانی کردن بدهکاران مهریه شرعا جایز نیست
حوزه/ مرجع تقلید جهان تشیع به استفتائی پیرامون «حبس بدهکاران مالی» پاسخ گفتند.
۱۳۹۷/۶/۶ - ۱۴:۵۸
در گفتگو با علما و روحانیون سمنان بررسی شد؛
عوامل مهم کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق
حوزه/تعدادی از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه مسئولان زمینه ازدواج جوانان را تسهیل کنند، بر لزوم ترویج معیارهای اسلامی در امر ازدواج جوانان تاکید کردند و گفتند: رفتارهای ناصحیح و مغایر با سبک زندگی ضررهای سنگینی به ازدواج زده است.
۱۳۹۷/۵/۲۲ - ۱۴:۴۸
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تشریح کرد:
برنامه های هفته ازدواج در قم
حوزه/ ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه هفته ازدواج نامگذاری و در همین راستا اجرای برنامه های مختلف به دستگاه های استان ابلاغ شده است که نمایشگاه هفته ازدواج در همین بازه زمانی درقم برپا می‌شود.
۱۳۹۷/۵/۲۰ - ۱۵:۲۶
آیا عروس خانواده بعد از طلاق به پدرشوهر سابق خود محرم است؟
حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «محرم بودن ابدی پدر شوهر» پاسخ گفتند.
۱۳۹۷/۵/۱۲ - ۱۲:۵۰
قطره ای از دریا؛
قرآن بیان می کند: پرهیزکاران برای دلجویی چه کاری انجام می دهند؟
حوزه/ از جلمه ‏ى «حقّاً على المحسنین» در آیه ۲۳۶ و «حقّاً على المتّقین» در اینجا و «لا تنسوا الفضل بینكم» آیه ۲۳۷، مى‏ توان توجّه مخصوصِ اسلام را درباره ‏ى حفظ حقوق و عواطف زنان مطلّقه به دست آورد.
۱۳۹۷/۵/۳ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
نکاتی اخلاقی که در طلاق باید مورد توجه قرار گیرد
حوزه/ عفو و گذشت از سوى زن و مرد، هر دو پسندیده است. یا زن نصف مهریه را ببخشد، یا مرد تمام مهریه را بدهد. «یعفون... تعفوا»