*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ \ ۱۴ رمضان ۱۴۴۰ \ Monday, May 20, 2019
قطره ای از دریا؛
پاسخ قرآن به یکی از ایرادهای بنی اسرائیل درباره بیت المقدس
حوزه/ یكى از ایرادهاى بنى ‏اسرائیل این بود كه چرا مسلمانان با توجّه به قدمت بیت ‏المقدّس كه هزار سال قبل از میلاد توسط حضرت سلیمان ساخته شده است، آن را كنار گذاشته و كعبه را قبله‏ ى خود قرار داده ‏اند. این آیه در پاسخ آنان مى‏ فرماید: ...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۲۱:۳۰
سمینار «نقش آموزه‌های دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز» در مالزی برگزار می‌شود
حوزه/ سمینار علمی «نقش آموزه‌های دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز» ۲۰ دی‌ماه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۳:۴۵
در نشست تخصصی«پدیده تکفیر از منظر ادیان» بررسی شد؛
راه های مقابله با افراطی گری و پدیده تکفیر در ادیان
حوزه/ شخصیت هایی از اسلام، یهود و زردشت در نشست تخصصی«پدیده تکفیر از منظر ادیان» دانشگاه تهران، به بررسی راه های مقابله با افراطی گری و پدیده تکفیر در ادیان پرداختند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۵:۲۸
قطره ای از دریا؛
یکی از آفات دین داری/ خداوند کدام تصور غلط یهود را نفی کرده است؟
حوزه/ اهل كتاب، از گرایش یهود به اسلام نگران بودند و براى پیشگیرى از آن تبلیغ مى‏ كردند. «لا تؤمنوا الا لمَن تبع دینكم»
۱۳۹۷/۱۰/۹ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
نقشه ای از یهود برای مسلمانان که خداوند آن را برملا کرد
حوزه/ دوازده نفر از دانشمندان یهود، تصمیم گرفتند براى ایجاد تزلزل و تردید در مسلمانان، صبحگاهان نزد حضرت محمّد صلى الله علیه وآله آمده و اظهار ایمان كنند، ولى در آخر روز ...
۱۳۹۷/۱۰/۶ - ۲۱:۲۰
قطره ای از دریا؛
قرآن درباره مسیحیت چه پیشگویی انجام داده است؟
حوزه/ (بیاد آور) هنگامى كه خداوند فرمود: اى عیسى! من تو را (از زمین) برگرفته و به سوى خود بالا مى‏ برم و تو را از كسانى كه كافر شده ‏اند، پاك مى‏كنم و تا روز قیامت پیروان تو را بركافران برترى خواهم داد. سپس بازگشت شما به سوى من است، پس در آنچه اختلاف مى‏ كردید، میان شما داورى خواهم كرد.
۱۳۹۷/۹/۹ - ۲۱:۰۰
از نماز بیشتر بدانیم (۱)
آیا نماز مختص اسلام است یا در ادیان دیگر هم بوده است؟
حوزه/ قبل از حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله در آئين حضرت عيسى هم نماز بوده كه قرآن از زبان او نقل مى كند كه خداوند مرا به نماز سفارش كرده است: «و اوصانى بالصلوه».
۱۳۹۷/۹/۷ - ۰۶:۲۰
عضو انجمن کلیمیان ایران:
بعد از ظهور منجی همه بشریت خدا را به یک نام یاد خواهند کرد
حوزه/ اندیشمند کلیمی گفت: در آیین ما در بخش چهاردهم کتاب زکریا مطلبی آمده که بعد از ظهور منجی، همه بشریت خدا را با یک نام و به یک شکل یاد خواهند کرد.
۱۳۹۷/۸/۲۳ - ۱۱:۲۹
قطره ای از دریا؛
آل عمران ۲۴// قرآن پاسخ می دهد: دلیل ظلم های دیروز و امروز یهود چیست؟
حوزه/ در قرآن، بارها شعارهاى پوچ و خیال ‏هاى باطل یهود نقل شده است. آنها مى‏ گفتند: ما نژاد برتر و محبوب خداییم و در قیامت جز آن چهل روزى كه ...
۱۳۹۷/۸/۱ - ۰۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که نشان دهنده احترام دین اسلام به سایر ادیان است
حوزه/ اسلام، دین انصاف و احترام به دیگران است. از علماى دیگر ادیان دعوت مى ‏كند تا كتاب خودشان را داور قرار دهند. «یُدعَون الى كتاب اللّه لیحكم».
۱۳۹۷/۷/۳۰ - ۰۱:۰۰