*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ \ ۱۱ صفر ۱۴۴۰ \ Saturday, October 20, 2018
امام جمعه قم:
لزوم استفاده از فرصت‌های مختلف برای معرفی امام کاظم(ع)/دهه کرامت نباید به یک دهه محدود شود
حوزه/ تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: پرداختن به معرفی امام موسی کاظم علیه‌السلام که فرزندان ایشان چشم و چراغ ایران اسلامی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق این هدف استفاده کنیم.
۱۳۹۷/۶/۱۰ - ۱۵:۰۵
قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه:
صبوری و کظم غیظ را از سیره امام کاظم(ع) فرا بگیریم
حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه بر لزوم تاسی به سیره نورانی حضرت موسی بن جعفر(ع) به خصوص در زمینه صبوری و کظم غیظ تاکید کرد.
۱۳۹۷/۶/۱۰ - ۱۱:۱۳
فضائل باب الحوائج امام کاظم(ع)
حوزه/ عبدالله قروي از پدرش نقل كرده گويد: محضر فضل بن ربيع رفتم، او در پشت بام نشسته بود، گفت: نزديك بيا، نزديك رفتم تا محاذي او شدم، گفت: به آن اتاق نگاه كن، نگاه كردم،گفت: چه چيز مي‏بيني؟ گفتم: ...
۱۳۹۷/۶/۱۰ - ۱۰:۲۱
داستان خوبان (۳۷)؛
مشاهده صحنه ای از امام کاظم(ع) که باعث تعجب یکی از راویان حدیث شد
حوزه/ روزى از روزها جهت ديدار و ملاقات حضرت ابوالحسن، امام موسى كاظم عليه السلام حركت كردم، حضرت را در زمين كشاورزى در حالتى يافتم كه مشغول كار و تلاش بود و عرق از بدن مباركش سرازير گشته بود. بسيار تعجّب كردم و اظهار داشتم: ياابن رسول اللّه ! من فداى شما گردم ، مردم ...
۱۳۹۷/۴/۳۱ - ۰۴:۰۰
فاطمه ثانی را بهتر بشناسیم (۱)؛
از تاریخ دقیق ولادت تا مادر حضرت فاطمه معصومه(س)
حوزه/ در بعضي از مدارك فوق، سال ۱۸۳ ذكر شده، كه صحيح چنان كه در مستدرك سفينه آمده ۱۷۳ است، زيرا با توجه به اين كه امام كاظم(ع) در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هـ .ق در زندان هارون در بغداد به شهادت رسيد و ...
۱۳۹۷/۴/۲۳ - ۰۶:۰۰
داستان خوبان (۹)؛
ماجرای امام موسی کاظم(ع) و شقيق بلخى
حوزه/ اى شقيق ! نعمت هاى خداوند متعال در تمام حالات در اختيار ما بوده و خواهد بود، سعى كن هميشه نسبت به پروردگارت خوش بین و با معرفت باشى.
۱۳۹۷/۳/۴ - ۱۷:۰۵
حجت الاسلام کمالی:
حلم و بردباری از از امام کاظم(ع) الگو بگیریم
حجت الاسلام کمالی، حلم و بردباری را یکی دیگر از ویژگی های امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند.
۱۳۹۷/۱/۲۴ - ۱۴:۲۲
آیت‌الله علم الهدی تبیین کرد:
سیره سیاسی امام کاظم(ع)
حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: سیره سیاسی و مبارزاتی امام موسی الکاظم(ع) الگویی برای حکومت‌های اسلامی است.
۱۳۹۷/۱/۲۳ - ۱۵:۵۴
درسی ماندگار از سیره و کلام نورانی امام کاظم(ع)؛
سعه صدر و خویشتن داری ؛ شاخصه مهم سبک زندگی دینی است
حوزه/ آنچه برای امروز جامعه ایرانی به ویژه در مواجهه با مشکلات و ناملایمتی ها و تنش ها می تواند ارزشمند باشد، الگوگیری از سیره و کلام نورانی امام کاظم(ع) در صبر و خویشتن داری و سعه صدر در عرصه زندگی فردی و اجتماعی است.
۱۳۹۷/۱/۲۳ - ۱۱:۲۵
اجتماع عظیم عزاداران امام کاظم(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود
حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری اجتماع عظیم عزاداران امام کاظم(ع) همزمان با غروب شهادت این امام همام، در حرم مطهر رضوی خبر داد.
۱۳۹۷/۱/۲۲ - ۱۷:۴۸