*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ \ الثلاثاء ٢٨ رجب ١٤٣٨ \ Tuesday, April 25, 2017
قطره ای از دریا؛
اوج كینه توزى و دشمنىِ كافران و مشركان با مؤمنان
حوزه/ اسلام ،بن بست ندارد چون یك دین جهانى و جاودانى است، در كنار احكام ثابت، مى‏تواند به اقتضاى مصلحت اسلام، قوانین متغیر نیز داشته باشد.
۱۳۹۶/۱/۳۰ - ۱۲:۰۵
معتکفین در مسجد امام حسن عسکری(ع):
قرار ما سال بعد همین صحن، همین شور و حال
حوزه/ تو مثل پسر خودم می مانی می خواهم یک نکته را به همین صراحت به تو بگویم که در خبرگزاری حوزه بنویسی؛ آنجا حتما این مطلب را بنویس که این روزها دقیقا یاد اوایل طلبگی خودم افتادم و گویی در خلا هستم؛ همین جوان های پاک را که می بینم لذت می برم؛ با خودم می گویم ...
۱۳۹۶/۱/۲۴ - ۰۹:۱۷
ضرورت های طلبه شدن در گفتگو با استاد قرائتی
حوزه/ مفسر قرآن کریم با توصیه به جوانان برای ورود به حوزه علمیه، گفت: روز به روز قدر و منزلت آخوند بیشتر معلوم می شود، چون هر چه فساد بیشتر شود، قدر معنویت هم بیشتر معلوم می شود؛ مثل این که هر چه هوا گرم تر شود، قدر آب بیشتر معلوم می شود.
۱۳۹۶/۱/۱۷ - ۰۹:۰۱
قطره ای از دریا؛
دو کاری که تقوا انجام می دهد
حوزه/ قوم یهود به جاى تمسّك به تورات و دیگر كتاب هاى آسمانى به دنبال كُتُبى كه مربوط به سحر و جادو بود، رفتند و براى توجیه این كار خود، منشأ سحر و جادو را حضرت سلیمان مى ‏دانستند، امّا قرآن...
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۷:۱۱
قطره ای از دریا؛
چرا دانشمندان یهود حقانیت پیامبر اسلام (ص) را انكار كردند؟
حوزه/ قبل از ظهور پیامبر اسلام (ص) دانشمندان یهود مردم را به آمدن حضرت بشارت مى‏ دادند و نشانه‏ هاى ایشان را بر اساس آنچه در تورات آمده بود، مى‏ شمردند. اما هنگامى كه پیامبر (ص) را دیدند...
۱۳۹۶/۱/۷ - ۱۶:۰۰
قطره ای از دریا؛
چه كسانى آیات قرآن را درك نمى ‏كنند؟
حوزه/ یكى دیگر از بهانه ‏هاى یهود آن بود كه به پیامبر مى‏ گفتند: ما از این كتاب تو چیزى نمى ‏فهمیم و مطالب آن براى ما روشن و مفهوم نیست، لذا به تو ایمان نمى‏ آوریم و قرآن را به عنوان معجزه تو نمى ‏پذیریم.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۱۴:۵۱
قطره ای از دریا؛
نشانۀ بی ایمانی چیست؟
حوزه/ یهودِ مدینه هنگام ورود پیامبر اسلام (ص) به آن شهر با آن حضرت پیمان بستند كه لااقل به دشمنانش كمك نكنند، ولى این پیمان را شكسته و در جنگ احزاب با مشركان مكّه علیه مسلمانان همكارى كردند.
۱۳۹۶/۱/۵ - ۱۳:۵۹
قطره ای از دریا؛
دو دلیل ترس از مرگ
حوزه/ انسان باید به گونه‏ اى زندگى كند كه هر لحظه براى مرگ آمادگى داشته باشد. هم به وظایفش عمل كرده و هم گناهان را با توبه، جبران نموده باشد كه در این صورت دلیلى براى ترس از مرگ وجود ندارد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۰۹:۲۸
قطره ای از دریا؛
صفتی که انسان را از دیدن حقایق كور مى ‏سازد!
حوزه/ خداوند در كوه طور امورى را از بنى ‏اسرائیل پیمان گرفت و از آنان خواست كه بر انجام آن پایبند باشند؛ امّا آنان با آن كه شنیدند ولى نافرمانى كردند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۲
قطره ای از دریا؛
چه کسانی به قهر پى‌درپى الهى گرفتار می‌شوند؟
حوزه/ یهود انتظار داشتند كه پیامبر اسلام (ص) نیز از نژاد بنى ‏اسرائیل باشد تا به او ایمان آورند. اما چون چنین ندیدند به خاطر تعصباتِ نژادى و حسادت، اسلام نیاورده و حتى به این كار خداوند اعتراض كردند!.
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۱:۴۲