*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ \ ۱۷ ذو القعدة ۱۴۴۰ \ Sunday, July 21, 2019
فرزانگان؛
ویژگی های اخلاقی آیت الله میرزا باقر قاضی طباطبایی پدر اولین شهید محراب
حوزه/ آیت الله میرزا باقر قاضی طباطبایی از شاگردان اخلاقی آخوند ملا حسینقلی همدانی و پدر اولین شهید محراب بود.
۱۳۹۸/۴/۹ - ۱۱:۵۶
فرزانگان
عالمی که در طواف کعبه به زیارت حضرت زینب(س) دعوت شد
حوزه/ «در دور آخر طواف بودم، شخصی خوش سیما و نورانی که معلوم بود شخصی بزرگوار است، خطاب به من فرمود: آیا مایلی که به زیارت حضرت زینب(س) برویم؟ عرض کردم من همراه دارم آیا آنها را هم بیاورم؟ فرمود: نه، فقط خودت بیا. من که قدری تعلل کردم دیگر او را نیافتم.»
۱۳۹۸/۳/۲۴ - ۲۲:۱۵
فرزانگان؛
عالمی که مستجاب الدعوه بودنش زبانزد مردم جهرم بود
حوزه/ از قلم این دانشمند گمنام، آثار فاخری کتابت شده که «اللؤلو والمرجان» در نبوت و امامت، قاطع اللجاج فی کیفیة الاحتجاج، التسمیه البیضاء فی الکلمه الغرّاء(شرح دعای سحر) و دوحه احمدیه فی احوال الذریة الذکیه نمونه هایی از آن است.
۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۱۱:۵۴
یادگاه شهیدان علم(۲۴۵)
روحانی شهیدی که هزار سخنرانی انقلابی کرد
حوزه/ استعمارگران و فریب خوردگان داخلی که وجود سید محمد حسین مصباح را مزاحم نقشه های خود می دیدند، او را دستگیر و به شهادت رساندند.
۱۳۹۸/۱/۱۱ - ۰۱:۰۰
فرزانگان:
حکایت خواندنی از عدم اسراف آب از سوی عالمی فقیه
حوزه/ مرحوم آیت الله مجتهد پور، دیانت را از سیاست جدا نمی دانست و از ابتدای حرکت انقلابی امام راحل، حامی ایشان بود. با روحانیون طاغوتی رابطه خوبی نداشت و معتقد بود که امام راحل را باید کمک کرد تا قیام به پیروزی برسد.
۱۳۹۸/۱/۴ - ۱۹:۰۵
استاد حوزه علمیه قم:
علما و مبلغین در همه عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور دارند
حوزه/ حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: علما و مبلغین در همه عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور دارند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۲۲:۳۰
فرزند مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی:
طلاب جوان، در علوم مختلف تلاش و جدیت داشته باشد
حوزه/ فرزند مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی گفت: جامعه ما مدیون حوزه های علمیه است ،چرا که بسیاری از دانشمندان و بزرگان جامعه وبسیاری از شهدا از همین حوزه های علمیه برخاسته اند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۲۲:۲۱
فرزانگان:
سیاست مدار با تقوا
حوزه/ ساده زیستی و فروتنی از شاخصه های اخلاقی این روحانی وارسته بود. زمانی که از طرف امام خمینی(ره) امام جمعه گلپایگان بود، با ماشین بسیار ساده و حتی ماشین باری برای اقامه نماز جمعه رفت و آمد می کرد.
۱۳۹۷/۱۱/۱ - ۰۸:۴۲
فرزانگان؛
همراه با بهجت عارفان
حوزه/ مرحوم حضرت آیت الله بهجت تحصيلات ابتدايى حوزه را در مكتب خانه فومن به پايان رساند و پس از تحصيلات ادبيات عرب در سال ۱۳۴۸ ه ق هنگامى كه تقريبا ۱۴ سال از عمر شريفش مى ‏گذشت، براى تكميل دروس حوزوى عازم (عراق) شد و حدود ۴ سال دركربلا معلى اقامت نمود