*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ \ ۱۳ محرم ۱۴۴۰ \ Sunday, September 23, 2018
قطره ای از دریا؛
آخرین آیه ای که بر پیامبر (ص) نازل شد درباره چیست؟
حوزه/ در تفاسیرى همچون كشّاف، المیزان، مجمع البیان، كبیر فخر رازى و برهان آمده است كه این آیه، آخرین آیه ‏اى بوده كه بر رسول خدا صلى الله علیه وآله نازل شده، ولى به دستور پیامبر صلى الله علیه وآله در اینجا قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۲۱:۰۰
حجت الاسلام والمسلمین مهدوي راد:
امام حسین(ع) به دنبال زدودن غبار جهل از امت بود
حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یکی از اصلی ترین دلایل قیام امام حسین(ع) را جهل زدایی از امت دانست.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۲۳:۲۳
قطره ای از دریا؛
عملی که با انجام آن گناه دزد را برای انسان می نویسند
حوزه/ نظام حقوقى و اقتصادى اسلام، با نظام اخلاقى آن پیوند دارد. گرچه بازپس ‏گیرى وام حقّ است، ولى مهلت دادن و بخشیدنِ بدهكار باید مراعات شود. «فنظرة... تصدقوا»
۱۳۹۷/۶/۲۸ - ۲۱:۰۰
مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان:
انس با قرآن بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تاثیرگذار است
حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در بحث مسایل قرآنی باید اینگونه عمل کنیم که قرآن بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تاثیر مستقیم داشته باشد نه اینکه تنها قرآن خوان باشیم و تاثیری بر عملکرد و کردار ما نداشته باشد.
۱۳۹۷/۶/۲۸ - ۰۰:۳۶
عضو خبرگان رهبری:
هیچ کس جز امام علی(ع) اهل نجوا و محمل دریافت اسرار الهی نشد
حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به آیه نجوا، بیان کرد: امام علی(ع) تنها کسی بود که با دادن صدقه اهل نجوا و اهل دریافت اسرار الهی شد.
۱۳۹۷/۶/۲۲ - ۰۸:۱۶
پاسخ به شبهات (۲۷)؛
چرا نامی از ولایت فقیه در قرآن برده نشده است؟
حوزه/ روش عمومى قرآن در پرداختن به موضوعات گوناگون، ارائه رئوس كلّى برنامه ‌ها و سرفصل ‌ها است. قرآن، غالباً، وارد جزئيات و خصوصيات ريز مسائل نمى‌شود، مگر اين كه در آن مسئله ...
۱۳۹۷/۶/۱۰ - ۰۴:۰۰
آیت الله العظمی حکیم:
مسئولین تربیتی در تربیت دینی و فرهنگی نسل جدید بکوشند
حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف مسئولین تربیتی را به عمل به مسئولیت بزرگ تربیت دینی نسل جدید دعوت کردند و گفتند: نوجوانان را بر اساس اخلاق نیکو و ارزش های انسانی که برگرفته از قرآن کریم و سیره نبوی است و ائمه معصومین (علیهم السلام) آن را با رفتار خود پیاده کردند، رشد و تربیت دهید.
۱۳۹۷/۶/۸ - ۲۳:۴۷
قطره ای از دریا؛
خداوند چه چیز را مادر تمام خیرات قرار داده است؟
حوزه/ (خداوند) حكمت و بینش را به هر كس بخواهد (و شایسته ببیند) مى‏ دهد و به هركس حكمت داده شود، همانا خیرى فراوان به او داده شده است و جز خردمندان (از این نكته) متذكّر نمى‏ گردند.
۱۳۹۷/۶/۶ - ۲۱:۰۰
پاسخ به شبهات (۲۳)؛
قرآن چگونه از تحریف مصون مانده است؟
حوزه/ قرآن معجزه‏ علمي جاودان پيامبر اسلام است. اين کتاب بزرگ در عين اينکه، کتاب آسماني پيامبر است، معجزه او نيز هست؛ به اين معنى كه هر پيامبرى كه آمده، اعجازش كتاب آسمانيش نبوده؛ معجزه ‏اش يك ...