*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ \ ۱۸ ذو القعدة ۱۴۴۰ \ Monday, July 22, 2019
عضو خبرگان رهبری:
خانم معاون رئیس جمهور! هیچ یک از علما دوچرخه سواری دختران را جایز نمی دانند
حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: معاون امور بانوان ریاست جمهوری و یک بانوی نماینده مجلس ادعا کرده اند دوچرخه سواری بانوان منع قانونی و شرعی ندارد، ولی من باقاطعیت اعلام می کنم هیچ یک از مراجع و علما اجازه دوچرخه سواری بانوان در جامعه را نداده اند.
۱۳۹۸/۳/۸ - ۱۲:۰۳
چند مساله در باره وضو
در چه مواردی وضو گرفتن لازم است؟
حوزه/ چنانچه شخصی در کار های وضو به دیگری کمک کند، آن وضو باطل است؛ مانند این که اعضای وضو گیرنده را بشوید یا مسح نماید.
۱۳۹۶/۳/۲۴ - ۲۱:۳۵
شرایط تغییر مرجع تقلید
حوزه / تغییر دادن مرجع تقلید، شرایط و احکام مختلفی دارد که گاهی واجب، گاهی جایز و گاهی نیز حرام می باشد.
۱۳۹۵/۹/۲۴ - ۰۹:۳۶
آیت الله اعرافی؛
نظام قرض الحسنه باید از بعد فقهی و فنی بررسی شود/فعالیت برخی بانک ها برای تخریب اقتصاد است
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر در نظام قرض الحسنه در بُعد فقهی و فنی بررسی شود، بدون تردید به دست آوردهای ارزشمندی خواهیم رسید.
۱۳۹۵/۸/۳ - ۱۴:۴۶
آيا غسل جنابت مستحبى هم داريم؟
آیا انسان پس از آن که جنب شد واجب است فورا غسل کندیا تا رسیدن وقت نماز يا برای انجام كارهايى كه باید با طهارت انجام بشود وقت دارد؟
۱۳۹۵/۵/۱۷ - ۱۷:۳۱
پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به سه استفتاء
حکم کشیدن سیگار و آلودگی محیط زیست
حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی به چند استفتاء دربارۀ: « حکم کشیدن سیگار و آلودگی محیط زیست»، « نصب عکس در مساجد»، « کیفیت مصرف عقیقه» پاسخ گفتند.
۱۳۹۵/۴/۳۱ - ۰۲:۰۵
پاسخ پنج تن از مراجع تقلید به استفتایی در خصوص تهیه فیلم سینمایی یوم العذاب
حوزه/ پنج تن از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی برای هر گونه کمک به تهیه، نشر و پخش فیلم یوم العذاب واکنش نشان داده و این اعمال را حرام دانستند.
۱۳۹۵/۴/۱۴ - ۱۵:۲۸
حکم نماز و روزه اساتيد و دانشجويان در فتاوای مراجع
حوزه / برخی اساتيد و دانشجويان معمولا بین محل سکونت و محل تدریس ویا تحصیل درتردد هستند آیا این افراد درآن محل تحصیل که کمتر از ده روز می مانندحکم کثیر السفر را دارند و می توانند روزه بگیرند یا خیر؟
۱۳۹۵/۳/۱۸ - ۱۱:۲۰
حکم فروش لباس های زیر زنانه توسط مردان
حوزه / معيار بسيارى از احكام بر اساس مفسده و عدم مفسده است. مثلًا پوشيدن لباس رنگ روشن، پوشيدن كفش‏هاى صدادار، استفاده از عطر و ادكلن، پوشيدن لباسهاى تنگ و ... اگر مفسده داشته باشد اشكال دارد.[۱] يكى از شرايط امر به معروف و نهى از منكر نبودن مفسده است.
۱۳۹۵/۲/۱۳ - ۰۰:۳۵
حقوق کارکنان بانک ها در فتوای مراجع تقلید
حوزه /کار کردن در بانک ها چه حکمی دارد و حقوق دریافتی درچه صورتی حلال است ودرچه صورتی حرام؟