*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ \ ۹ رمضان ۱۴۳۹ \ Friday, May 25, 2018
قطره ای از دریا:
آیه ای که خداوند متعال در آن هفت مرتبه به انسان لطف کرده است
حوزه/ دعا كننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد كه در این آیه، هفت مرتبه خداوند تعبیر خودم را براى لطف به او بكار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسیدند، به آنان بگو: من خودم به آنان ...
۱۳۹۷/۳/۳ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا:
چرا نام «رمضان» بر این ماه گذاشته شده است؟/ ویژگی های مهمانی در ماه خدا
حوزه/ این میهمانى هیچ سنخیّتى با میهمانى‏ هاى دنیوى ندارد. خداوندِ عالِم و غنى و خالق و باقى و عزیز و جلیل، میزبان انسان‏ هاى جاهل و فقیر و فانى و مخلوق و ذلیل مى‏ شود و مى‏ گوید: من دعایتان را مستجاب مى‏ كنم و براى هر نفسى كه در ماه رمضان مى‏ كشید، پاداش تسبیحى عطا مى‏ كنم.
۱۳۹۷/۳/۲ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
مطابق با کدام آیه قرآن می توان در سفر روزه نگرفت؟
حوزه/ اسلام براى هر فرد در هر شرایطى، قانون مناسب دارد. در این آیه، حكم مسافران، بیماران و سالمندان بیان شده است. «فمن كان منكم مریضاً او على سفر».
۱۳۹۷/۳/۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
چرا روزه بگیریم؟/ آیا قبل از اسلام هم روزه واجب بود؟
حوزه/ تقوى و خداترسى، در ظاهر و باطن، مهم‏ترین اثر روزه است. روزه، یگانه عبادت مخفى است. نماز، حج، جهاد، زكات و خمس را مردم مى‏بینند، امّا روزه دیدنى نیست. روزه، اراده انسان را تقویت می كند.
۱۳۹۷/۲/۳۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آیا می توان وصیّت میت را تغییر داد؟
حوزه/ وصیّت كنندگان، به پاداش مى‏رسند هرچند كسى وصیّت آنان را تغییر دهد. «اثمه على الّذین یبدّلونه».
۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آثار و برکات وصیّت/ کسی که وصیت کند، شهید از دنیا می رود
حوزه/ رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرموده‏اند: هركس با وصیّت از دنیا برود، گویا شهید مرده است.
۱۳۹۷/۲/۲۹ - ۰۱:۲۵
قطره ای از دریا:
دلیل وجود قصاص در اسلام چیست؟
حوزه/ در جامعه ‏اى كه متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیّت از بین مى رود و آن جامعه گویا حیاتى ندارد و مرده است. چنانكه در پزشكى و كشاورزى و دامدارى، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان، از بین بردن میكروب‏ها و آفات است.
۱۳۹۷/۲/۲۶ - ۲۱:۳۰
قطره ای از دریا:
قصاص؛ نمونه ای از عدالت در احکام اسلامی در مقابل یهود و مسیحیت
حوزه/ اسلام، نه مانند یهود تنها راه را قصاص می داند و نه همچون مسیحیّت بهترین راه را عفو می شناسد، بلكه راه هاى مختلفى مثل قصاص، خون‏ بها و عفو را مطرح می كند. «كتب علیكم القصاص... فمن عفى».
۱۳۹۷/۲/۲۴ - ۲۱:۲۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که عمل به آن ایمان انسان را کامل می کند
حوزه/ آیه ۱۷۷ سوره بقره، جامع‏ترین آیه قرآن است؛ زیرا اصول مهم اعتقادى، عملى و اخلاقى در آن مطرح گردیده است.
۱۳۹۷/۲/۱۹ - ۲۱:۴۰
قطره ای از دریا؛
چه گروه هایی منشأ اختلافات دینى و مذهبى هستند؟
حوزه/ توبه ‏ى گناه كتمان، تنها استغفار و گریه نیست، بلكه بیان حقایق است. البتّه در مواردى كه جان كسى در خطر است و یا فساد و خطرى مطرح است، كتمان مانعى ندارد.
۱۳۹۷/۲/۱۷ - ۲۱:۰۵