*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ \ ۱۴ ذو القعدة ۱۴۴۰ \ Thursday, July 18, 2019
قطره ای از دریا؛
کدام مسلمان همانند کافر عذاب می بیند؟
حوزه/ مسلمان رباخوار، همان عذابى را مى ‏بیند كه براى كافر فراهم شده است. «اعدّت للكافرین»
۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۲۰:۳۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که دستور به دوری از ربا می دهد
حوزه/ اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! ربا (و بهره‏ پول) را با افزودن‏ هاى مكرّر نخورید، از خدا پروا كنید تا شاید رستگار شوید.
۱۳۹۸/۴/۱۸ - ۲۱:۲۵
قطره ای از دریا؛
آیاتی که به شبهه شفاعت اولیاء خدا پاسخ می دهد
حوزه/ عفو یا عذاب بدست خداوند است. شفاعتِ اولیا هم بدون اذن او صورت نمى‏گیرد و هرگز پیامبران از پیش خود در برابر خداوند استقلالى ندارند. «لیس لك من الامر شى‏ء».
۱۳۹۸/۴/۱۷ - ۲۰:۲۵
قطره ای از دریا؛
چرا رهبر معظم انقلاب همیشه امیدوار هستند؟
حوزه/ و (بیاد آور) هنگامى كه به مؤمنان مى‏ گفتى: آیا شما را كفایت نمى ‏كند كه پروردگارتان شما را به سه هزار فرشته‏ فرود آمده یارى كند؟
۱۳۹۸/۴/۱۶ - ۱۹:۳۶
قطره ای از دریا؛
امدادهای الهی جنگ بدر؛ الگویی برای مسئولان کشور
حوزه/ و همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالى كه ناتوان بودید یارى كرد، پس از خداوند پروا كنید، باشد كه سپاس گزارى نمائید.
۱۳۹۸/۴/۸ - ۲۱:۳۵
قطره ای از دریا؛
جنگ اُحُد چگونه شروع شد و در آن چه گذشت؟
حوزه/ سال دوّم هجرى، كفّار قریش با دادن هفتاد كشته و هفتاد اسیر در جنگ بدر شكست خورده و به مكّه بازگشتند. ابوسفیان گفت: بر كشته ‏ها گریه نكنید، تا عقده ‏ها خالى نشود و كینه ‏ها باقى بماند. همگى شعارِ انتقام سر دهید و من نیز تا انتقام نگیرم ...
۱۳۹۸/۴/۵ - ۲۱:۲۰
قطره ای از دریا؛
راهکاری قرآنی برای نحوه برخورد با دشمنان
حوزه/ اگر خوبى به شما رسد، آنان را غمگین سازد و اگر بدى به شما رسد، آنها بدان شادمان مى ‏شوند و اگر (در برابرشان) صبر كنید و پرهیزكار باشید، حیله ‏ى بدخواهانه ‏ى آنان هیچ آسیبى به شما نرساند.
۱۳۹۸/۴/۴ - ۲۱:۰۵
قطره ای از دریا؛
هشداری برای مسلمانان و پاسخی قرآنی به استکبار
حوزه/ به بهانه‏ جذب كفّار، به آنها محبّت نكنید، زیرا گاهى انگیزه‏ واقعى محبّت، طمع یا ترس و یا خودباختگى است. «انّ اللّه علیم بذات الصدور»
۱۳۹۸/۳/۲۹ - ۲۱:۰۵
قطره ای از دریا؛
قرآن پاسخ می دهد: آرزوی دشمنان برای مسلمانان
حوزه/ اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! از غیر خودتان همراز نگیرید. آنان در تباهى شما كوتاهى نمى ‏كنند، آنها رنج بردن شما را دوست دارند. همانا كینه و دشمنى از (گفتار) دهانشان پیداست و آنچه دلهایشان در بردارد، بزرگتر است. به تحقیق ما آیات (روشنگر و افشاگر توطئه‏ هاى دشمن) را براى شما بیان كردیم اگر تعقّل كنید.
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۲۱:۰۷
قطره ای از دریا؛
کافر نشوید؛ اگر کافر شدید این آیه را بخوانید
حوزه/ همانا كسانى كه كافر شدند، هرگز اموالشان و اولادشان چیزى از (عذاب) خدا را از آنان دفع نخواهد كرد و آنها همدم آتشند، همواره در آن ماندگار.
۱۳۹۸/۳/۲۷ - ۲۱:۰۰