*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
سه شنبه ۱ آیان ۱۳۹۷ \ ۱۴ صفر ۱۴۴۰ \ Tuesday, October 23, 2018
قطره ای از دریا؛
آیه ای که نشان دهنده احترام دین اسلام به سایر ادیان است
حوزه/ اسلام، دین انصاف و احترام به دیگران است. از علماى دیگر ادیان دعوت مى ‏كند تا كتاب خودشان را داور قرار دهند. «یُدعَون الى كتاب اللّه لیحكم».
۱۳۹۷/۷/۳۰ - ۰۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
خداوند برای عذاب قاتل آمر به معروف چه وعده ای داده است؟
حوزه/ نام كسانى كه به عدالت دعوت مى ‏كنند و آمرین به معروف و ناهیان از منكر، در ردیف انبیاء برده شده است. لذا كیفر قاتلان آنان نیز همچون قاتلان پیامبران است. «فبشرهم بعذاب الیم».
۱۳۹۷/۷/۲۴ - ۰۱:۰۰
درس تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین دژکام در شیراز برگزار می شود
حوزه/ درس تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در شیراز برگزار می شود.
۱۳۹۷/۷/۲۳ - ۲۱:۴۷
قطره ای از دریا؛
آیه ای که نشان دهنده روش صحیح تبلیغ به طلاب است
حوزه/ اینكه مى‏ گویند: سخن كز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند، قانون كلّى نیست. زیرا سخن پیامبر از دل بود، ولى بر دل كفّار نمى ‏نشست. با آنكه حضرت از عمق دل مى ‏فرمود: «اَسلمتُ وجهى» من با تمام وجود تسلیم خدا هستم، امّا گروهى اعراض مى ‏كردند؛ «و إن تولّوا»
۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۲۱:۰۰
رئیس مجمع عالی تفسیردر گفت و گو با«حوزه» مطرح کرد:
قرآن"بیان للناس" است نه صرفا مستند پایان نامه و ابزار دریافت مدرک
حوزه/ قرآن کتاب هدایت است، نگاه دانشگاه ها و مراکز تخصصی مرتبط با رشته های قرآنی نیز باید بر این اساس تغییر کند بطوری که بتواند فرهنگ ساز و کارخانه انسان سازی باشد، مجمع عالی تفسیر نشان داده است که از نیازها و عطش اجتماعی به سمت معارف ناب قرآنی و دینی غافل نبوده است.
۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۰۸:۳۰
قطره ای از دریا؛
خداوند متعال در کدام آیه آخرین دین خود را معرفی کرده است؟
حوزه/ لازمه ‏ى تسلیم بودن در برابر خداوند، پذیرش اسلام به عنوان آخرین دین الهى است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام».
۱۳۹۷/۷/۲۰ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
چگونه ثابت کنیم خدای متعال قابل تعدد نیست؟
حوزه/ هر كجا تعدّد هست، محدودیّت نیز هست. خانه ‏ى بى ‏حدّ نمى ‏تواند بیش از یكى باشد. اگر گفتیم: فلان چراغ، نور بى ‏نهایت دارد، جایى براى چراغ دوّم باقى نمى ‏ماند. خدا بى ‏نهایت است، زیرا اگر نهایت داشته باشد به نیستى برمى‏ خورد.
۱۳۹۷/۷/۱۹ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
مُتقین (پرهیزکاران) را بشناسید
حوزه/ (پرهیزگاران) كسانى ‏اند كه مى‏ گویند: پروردگارا! براستى كه ما ایمان آورده ‏ایم، پس گناهان ما را ببخش و ما را از عذاب آتش حفظ فرما.
۱۳۹۷/۷/۱۸ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
گفتاری از قرآن: با چه اعمالی باتقوا می شویم؟
حوزه/ ابى ‏بصیر از امام صادق ‏علیه السلام درباره‏ ى «الْمُسْتَغْفِرينَ بِالْأَسْحارِ» پرسید، حضرت فرمودند: رسول خدا صلى الله علیه و آله در نماز وتر هفتاد مرتبه استغفار مى‏كرد.
۱۳۹۷/۷/۱۷ - ۲۲:۲۵
قطره ای از دریا؛
مُتقین در قیامت چگونه زندگی می کنند
حوزه/ بگو آیا شما را به بهتر از اینها (كه محبوب شماست) خبر دهم؟ براى كسانى كه تقوا داشته باشند، نزد پروردگارشان باغهایى (بهشتى) است كه ...