*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ \ ۵ ذو الحجة ۱۴۳۹ \ Friday, August 17, 2018
قطره ای از دریا؛
چگونه حق را بر باطل پیروز کنیم؟
حوزه/ در آیه ‏ى قبل خواندیم كه خداوند ولىّ مؤمنان است و آنان را از ظلمات خارج و به سوى نور مى ‏برد، این آیه و آیات بعد نمونه‏ هایى از ولایت خداوند و بیرون آوردن از ظلمات به نور را مطرح مى ‏كند.
۱۳۹۷/۵/۲۴ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
چگونه متوجه شویم ولایت خدا را پذیرفته ایم؟
حوزه/ هر كس تحت ولایت خداوند قرار نگیرد، خواه ناخواه طاغوت ‏ها بر او ولایت مى ‏یابند. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت»
۱۳۹۷/۵/۲۳ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
آیه ای که ثابت می کند اسلام با استکبار سازش ندارد
حوزه/ تكیه به طاغوت ‏ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته‏ اى كه گسسته نمى‏گردد، ایمان به خداست. «لا انفصام لها»
۱۳۹۷/۵/۲۲ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
قله قرآن کدام آیه است؟
حوزه/ در روایات شیعه و سنى آمده است كه این آیه به منزله ‏ى قلّه قرآن است و بزرگترین مقام را در میان آیات دارد.
۱۳۹۷/۵/۲۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
أهرم های خداوند برای تشویق مردم به انفاق
حوزه/ در این آیه خداوند اهرم ‏هایى را براى تشویق مردم به انفاق به كار برده است: الف: آنچه دارى، ما به تو دادیم ...
۱۳۹۷/۵/۱۹ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
ریشه اکثر اختلافات در کجاست؟
حوزه/ اختلافات اعتقادى، از عوامل پیدایش جنگ ‏هاست. البتّه دین منشأ اختلاف نیست، بلكه مردم اختلاف مى‏ كنند. «ولو شاء اللّه ما اقتتل... ولكن اختلفوا»
۱۳۹۷/۵/۱۸ - ۲۱:۰۰
با سردادن شعار «ندای مرجعیت احقاق حق ملت»؛
تقدیر طلاب و روحانیون مشهد از مواضع اخیر آیت الله العظمی مکارم
حوزه/ در حاشیه همایش «نقش روحانیت و مساجد در ارتقا خدمت به مردم» طلاب و روحانیون مشهد با سردادن شعارهای «ندای مرجعیت احقاق حق ملت» و «مرجع انقلابی تشکر تشکر»، از مواضع اخیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دفاع از حقوق مردم تقدیر کردند.
۱۳۹۷/۵/۱۸ - ۱۷:۴۱
قطره ای از دریا؛
کجا دعا کنیم؟
حوزه/ همیشه و به خصوص در جبهه ‏ها، دعا همراه با حركت لازم است، نه دعا به جاى حركت. «برزوا لجالوت... ربّنا افرغ...»
۱۳۹۷/۵/۱۷ - ۲۳:۱۵
قطره ای از دریا؛
آیه ای که نشان می دهد باید نام شهدا و دلاوران را زنده نگاه داشت
حوزه/ نام كسانى را كه در جنگ مردانگى از خود نشان داده ‏اند، زنده نگاه دارید. «قتل داود».
۱۳۹۷/۵/۱۷ - ۲۲:۱۰
قطره ای از دریا؛
قرآن پاسخ می دهد: انقلابی بودن مهم است یا انقلابی ماندن؟
حوزه/ پیروزى در یك مرحله از آزمایش، كافى نیست. افرادى در بعضى از مراحل موفق مى ‏شوند، ولى در مرحله ‏اى دیگر شكست مى ‏خورند. در این داستان گروهى رهبر را بخاطر فقر نپذیرفتند، گروهى در آزمایش شكم، شكست خوردند و گروهى در برخورد با دشمن خود را باختند.
۱۳۹۷/۵/۱۶ - ۲۱:۰۰