*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ \ ۴ ربيع الثاني ۱۴۴۰ \ Tuesday, December 11, 2018
قطره ای از دریا؛
آیا ما هم می توانیم مباهله کنیم؟
حوزه/ بر اساس روایتى در تفسیر المیزان، دعوت به مباهله مخصوص نصارى نبوده و پیامبر صلى الله علیه وآله از یهودیان نیز براى مباهله دعوت كردند.
۱۳۹۷/۹/۲۰ - ۱۱:۰۱
قطره ای از دریا؛
خداوند چگونه جواب قائلان الوهیّت حضرت مسیح(ع) را داد؟
حوزه/ گروهى از نصارى وارد مدینه شده و به حضور پیامبر صلى الله علیه وآله رسیدند. آنان در گفتگو با پیامبر صلى الله علیه وآله ولادت عیسى علیه السلام را بدون داشتن پدر، نشانه و دلیل الوهیّت او عنوان كردند. این آیه ...
۱۳۹۷/۹/۱۱ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
نمونه ای تهدید و تشویق در آیات قرآن کریم
حوزه/ هرچه اتمام حجّت بیشتر باشد، قهر خدا بر انكاركنندگان بیشتر خواهد بود. كسانى كه زنده كردن مرده را از عیسى مى ‏بینند، ولى ایمان نمى ‏آورند، مستحق هر نوع عذابى هستند. «فاعذبهم عذاباً الیماً».
۱۳۹۷/۹/۱۰ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
قرآن درباره مسیحیت چه پیشگویی انجام داده است؟
حوزه/ (بیاد آور) هنگامى كه خداوند فرمود: اى عیسى! من تو را (از زمین) برگرفته و به سوى خود بالا مى‏ برم و تو را از كسانى كه كافر شده ‏اند، پاك مى‏كنم و تا روز قیامت پیروان تو را بركافران برترى خواهم داد. سپس بازگشت شما به سوى من است، پس در آنچه اختلاف مى‏ كردید، میان شما داورى خواهم كرد.
۱۳۹۷/۹/۹ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
حَواریّون چه کسانی هستند و قرآن درباره آنان چه می فرماید؟
حوزه/ پس چون عیسى از آنان (بنى ‏اسرائیل) احساس كفر كرد، گفت: كیانند یاران من (در حركت) به سوى خدا؟ حواریّون (كه شاگردان مخصوص او بودند) گفتند: ما یاوران (دین) خدا هستیم كه به خداوند ایمان آورده‏ ایم، و تو (اى عیسى!) گواهى ده كه ما تسلیم (خدا) هستیم.
۱۳۹۷/۹/۶ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
مکر خدا به چه معناست؟/ تفسیر امام رضا علیه السلام از آیه ۵۴ سوره آل عمران
حوزه/ و (دشمنان عیسى) تدبیر خود را (براى كشتن او) بكار بستند. خداوند نیز تدبیر خود را (براى حفظ او) بكار برد و خداوند بهترین تدبیركننده است.
۱۳۹۷/۹/۵ - ۲۱:۱۶
قطره ای از دریا؛
بیان جمله "ربّى و ربّكم" از زبان حضرت عیسی(ع) نشانگر چیست؟
حوزه/ برخلاف انجیل‏ هاى تحریف شده كنونى كه از خداوند به عنوان پدر عیسى ‏علیه السلام نام مى‏ برند، قرآن جمله ‏ى «ربّى و ربّكم» را از زبان حضرت عیسى نقل مى ‏كند، تا با هرگونه ...
۱۳۹۷/۹/۴ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
یکی از نشانه های بی تقوایان
حوزه/ (عیسى فرمود:) من تصدیق كننده توراتى هستم كه پیش ‏روى من است و (آمده ‏ام) تا برخى از چیزهایى كه بر شما (به عنوان تنبیه) حرام شده بود برایتان حلال كنم و از جانب پروردگارتان براى شما نشانه اى آورم. پس، از خداوند پروا و از من اطاعت كنید.
۱۳۹۷/۹/۳ - ۱۵:۵۲
قطره ای از دریا؛
چرا در سوره آل عمران دو مرتبه بر «اذن خدا» تأکید شده است؟
حوزه/ و (عیسى را به) پیامبرى به سوى بنى ‏اسرائیل (فرستاد تا بگوید) كه همانا من از سوى پروردگارتان براى شما نشانه ‏اى آورده ‏ام. من از گل براى شما (چیزى) به شكل پرنده مى ‏سازم، پس در آن مى‏ دمم، پس به اراده و اذن خداوند پرنده ‏اى مى‏ گردد و همچنین با اذن خدا كور مادرزاد و مبتلایان به پیسى را بهبود مى بخشم و ...
۱۳۹۷/۹/۱ - ۲۱:۱۰
قطره ای از دریا؛
حضرت مریم(س) چگونه حضرت مسیح(ع) را باردار شد؟
حوزه/ پیدایش و بقا و آثار همه چیز بسته به اراده و خواست اوست. خداوند در پاسخ زكریّا فرمود: «یفعل ما یشاء» و در جواب مریم فرمود: «یخلق ما یشاء» شاید رمزش این باشد كه فرزند براى بانوى بى ‏شوهر شگفت آورتر از فرزند براى پیرمرد باشد.
۱۳۹۷/۸/۳۰ - ۲۲:۱۰