*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ \ ۶ صفر ۱۴۴۰ \ Monday, October 15, 2018
ویژه نامه العبد (۳۰)؛
عارفی که دوست نداشت به عنوان شاگرد آیت الله قاضی شناخته شود
حوزه/ مرحوم آقا از همان زمان که به ایران آمدند، به هیچ وجه دوست نداشتند به عنوان شاگرد آیت الله قاضی قدس سره شناخته شوند. می فرمودند: «نمیدانم چه کسی سبب شد به این نام مشهور شوم.»
۱۳۹۷/۳/۲۶ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۹)؛
عالمی که سوره حمد را از روی قرآن قرائت می کرد
حوزه/ در همان کتابخانه مسجد که بعد از درس می آمد، وضو می گرفت، بعد نافله میخواند و بعد می آمد برای نماز ظهر و عصر، من مکرر دیدم که ایشان قرآن باز می کرد و سوره حمد را از روی کتاب می خواند.
۱۳۹۷/۳/۲۵ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۸)؛
عارفی که برای مسلمانان چین دعا می کرد
حوزه/ یک وقتی از ایشان می خواستیم که برای مریضی دعا بکند، می گفت: «من برای همه مریض ها دعا میکنم، من حتی برای ...
۱۳۹۷/۳/۲۴ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۷)؛
از نصیحت پیر میکده تا توصیه به خلوت دل
حوزه/ راه خلاص از گرفتارى ها منحصر است به دعا کردن در خلوات براى فرج ولى عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف. نه دعاى همیشگى و لقلقه زبان و صِرف گفتن «عَجِّلْ فَرَجَهُ»، بلکه دعاى با خلوص و صدق نیت و همراه با توبه.
۱۳۹۷/۳/۲۳ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۶)؛
عظمت مقام حضرت معصومه(س) در کلام بهجت عارفان
حوزه/ حضرت معصومه علیها السلام از قبیل امامزاده های مطلق نیست - که هنگام زیارت او، زیارتنامه مطلق امامزاده ها خوانده شود، بلکه زیارت مخصوص به خود دارد- زیرا در روایت است: «مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنةُ؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب میگردد» خیلی کلمه بزرگی است!
۱۳۹۷/۳/۲۲ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۵)؛
راه کارهای آیت الله بهجت برای رفع سوء ظن و ریا
حوزه/ گاهی اوقات در عبادات ریا می کنم و بعداً سخت رنج می برم، علاج آن چیست؟ بسمه تعالی، علاج این است که ریا بکند، ولی اگر در مقابل شاه و گداست، ریا برای شاه بکند؛ فافهم إن کنت من أهله.
۱۳۹۷/۳/۲۱ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۴)؛
سیره عملی علما در شب های ماه مبارک رمضان
حوزه/ مى شنیدیم و باور نمى کردیم؛ لذا به یکى از معاصرین ما گفته بودند در زمان ما در یک شب، هفتاد نفر در قنوت نماز وتر دعاى ابوحمزه می خواندند. ایشان بلند شده بود و خود در یکى از شب هاى ماه رمضان احصا (شمارش) کرده بود و دیده بود ...
۱۳۹۷/۳/۲۰ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۲)؛
توصیه های آیت الله بهجت برای کم خوری و حضور قلب در نماز
حوزه/ اصلاح نماز مستلزم اصلاح ظاهر و باطن و دوری از منکرات ظاهریه و باطنیه است؛ و از راه های اصلاح نماز توسل جدی در حال شروع به نماز به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
۱۳۹۷/۳/۱۹ - ۰۳:۰۰
ویژه نامه العبد (۲۳)؛
توصیه های آیت الله بهجت درباره توبه و استغفار
حوزه/ یکی از برکات بسیار مهم توبه و استغفار، ارتباط یافتن با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. [البته] باید دعا را با شرایط آن کرد و توبه از گناهان از جمله شرایط دعاست.
۱۳۹۷/۳/۱۸ - ۰۳:۰۰
العبد(۲۲):
توصیه های آیت الله بهجت برای موفقیت
حوزه/ توصیه های مرحوم حضرت آیت الله بهجت برای موفقیت در زندگی و آرامش دنیوی و اخروی به همراه برخی از وصایای آیت الله سید علی قاضی (ره).
۱۳۹۷/۳/۱۶ - ۰۳:۰۰