*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ \ ۱۶ رمضان ۱۴۴۰ \ Wednesday, May 22, 2019
استاد انصاریان مطرح کرد:
نقطه آشتی خداوند و پیغمبر با رباخوران
حوزه/ اگر دلتان می خواهد خدا با شما رباخوران آشتی کند، خدا به کل رباخورها می گوید: «فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِكُمْ» ( بقره/ ۲۷۹). وقتی رباخوری را شروع کردی، چقدر پول داشتی؟ صدمیلیون؛ الآن چقدر پول داری؟ دومیلیارد؛ پروردگار می گوید صدمیلیون خودت را بردار و یک میلیارد و نهصدمیلیون تومان را هم به مردمی برگردان که از آنها ربا گرفته ای. این نقطهٔ آشتی من و پیغمبرم با توست.
۱۳۹۷/۱۰/۳ - ۱۷:۱۶
تربیت اسلامی (۶۵)؛
رباخواران بخوانند
حوزه/ در يکي از سفرها که براي تبليغ عازم بودم به راننده کاميوني برخورد نموده و با او همسفر شدم. در مسير راه بحث از ربا و رباخواران پيش آمد. فرد مزبور گفت: من روزي مبلغي پول از شخصي به عنوان قرض گرفتم و ...
۱۳۹۷/۹/۱ - ۰۶:۱۰
امروز در قم:
نشست علمی «تحولات مفهومی ربا، بهره و بانک درجوامع اسلامی» برگزار شد
حوزه/ ششمین پیش نشست همایش ملی نقش انقلاب اسلامی در تأسیس و توسعه علوم انسانی با موضوع ”تحولات مفهومی ربا، بهره و بانک در پنجاه سال اخیر در جوامع اسلامی” توسط گروه سیاست با همکاری گروه اقتصاد پژوهشگاه در قم برگزار شد.
۱۳۹۷/۸/۲۸ - ۱۴:۵۴
گناه بزرگ (۷)؛
دروغگو بی عرضه تر است یا رباخوار؟
حوزه/ دروغ گو چون فاقد دانش است، مى‏خواهد نقص خود را به وسيله ادعاى دروغ‏ جبران كند، چون فاقد شايستگى است؛ به دروغ مى ‏خواهد خود را شايسته بنماياند؛ چون فاقد ثروت است، چون فاقد فضيلت است، چون فاقد قدرت است، مى‏ خواهد اين خلأ خود را به وسيله دروغ پر كند.
۱۳۹۷/۸/۲۵ - ۰۸:۰۰
امام جمعه ای که به جنگ ربا خواران آمد
حوزه/ امام جمعه کنگاور گفت: به فضل الهی با تمام قوا برای مفتضح کردن رباخواران زالو صفت به میدان آمده ام و در دفاع از مردم مظلوم که مورد هجوم رباخواران از خدا بی خبر قرار گرفته اند لحظه ای درنگ نمی کنم.
۱۳۹۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۳
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائاتی بیان کردند:
از حکم تدریس مباحث ربا تا نوشتن پایان نامه برای دیگران
حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائاتی پیرامون «احکام تحصیل» پاسخ گفتند.
۱۳۹۷/۷/۴ - ۰۶:۰۵
قطره ای از دریا؛
آخرین آیه ای که بر پیامبر (ص) نازل شد درباره چیست؟
حوزه/ در تفاسیرى همچون كشّاف، المیزان، مجمع البیان، كبیر فخر رازى و برهان آمده است كه این آیه، آخرین آیه ‏اى بوده كه بر رسول خدا صلى الله علیه وآله نازل شده، ولى به دستور پیامبر صلى الله علیه وآله در اینجا قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۲۱:۰۰
قطره ای از دریا؛
عملی که با انجام آن گناه دزد را برای انسان می نویسند
حوزه/ نظام حقوقى و اقتصادى اسلام، با نظام اخلاقى آن پیوند دارد. گرچه بازپس ‏گیرى وام حقّ است، ولى مهلت دادن و بخشیدنِ بدهكار باید مراعات شود. «فنظرة... تصدقوا»