*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ \ ۱۶ رمضان ۱۴۴۰ \ Wednesday, May 22, 2019
استاد حوزه علمیه هرمزگان:
اساسی ترین محور در تربیت فرزند تغيير دیدگاه والدین در مورد فرزندان است
حوزه/حجت الاسلام صیامی گفت: از اساسی ترین مباحث تربیت فرزند تغيير دیدگاه والدين نسبت به فرزندان است.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۱۲:۴۱
تربیت اسلامی (۹۰)؛
راهکار معالجه بداخلاقی و بدخلقی
حوزه/ معالجه اين صفت ذميمه نيز مانند ساير صفات آن است كه: انسان مفاسد دنيايي و آخرتي آن را به ياد آورد و ملاحظه كند كه اين صفت، خالق و خلايق را با او دشمن مى‏كند، پس مهياى اين گردد كه اين را از خود دفع نمايد.
۱۳۹۸/۲/۱۶ - ۰۴:۰۰
رئیس مرکز اسلامی انگلیس:
تمدن غربی حق تربیت فرزند را از خانواده می‌گیرد/ مسلمانان انگلستان خواهان آزادی دینی هستند
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شمالی گفت: اگر خانواده اجازه تربیت فرزند خود را نداشته باشد، مثل آن است که فقط به ماشینی برای تولید کودک برای دولت و برای دیگران تبدیل شده باشد.
۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۲۳:۴۵
یادداشت رسیده؛
مسئله ای قابل تأمل و غیرقابل تحمل در یکی از مدارس آموزش و پرورش
حوزه/ چندی پیش در مدرسه صاحب نام و معتبری مشغول تدریس بودم و بنا به وظیفه، برخود لازم می دیدم در فرصت هایی که پیش می آمد به مقدار توان ...
۱۳۹۸/۲/۱۴ - ۰۴:۱۵
تربیت اسلامی (۸۹)؛
راهکار ملا احمد نراقی برای درمان مرض بخل
حوزه/ اگر مرض بخل مزمن شده باشد در مقام بي غم كردن نفس خود برآيد و مشهور شدن در بلاد و محبت مردم و نام نيك و ستايش دور و نزديك را به نظر در آورد و بسيار در اين‏ها و در نام نيك سخاوتمندان تأمّل كند تا از اين راه به سخاوت علاقه مند شود و دست او به بذل و عطا گشوده شود.
۱۳۹۸/۲/۱۳ - ۱۱:۱۰
تربیت اسلامی (۸۸)؛
چرا باید به سادات احترام کنیم؟
حوزه/ از حضرت محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ مروي است كه: «شفاعت من ثابت است از براي هر كه اعانت كند ذرّيّه‌ي مرا به دست يا زبان يا با مال خود.»
۱۳۹۸/۲/۱۱ - ۰۶:۲۰
آیت الله اعرافی:
برای تربیت اسلامی در جامعه نیازمند کارهای عمیق در حوزه و دانشگاه هستیم
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مسیر اصلی و درست آموزش و پرورش در سند تحول آمده است؛ اما برای آینده تربیت اسلامی نیازمند کارهای بسیار عمیق در حوزه و دانشگاه هستیم.
۱۳۹۸/۲/۵ - ۱۲:۱۶
تربیت اسلامی (۸۷)؛
انتقام جویی؛ آری یا خیر؟
حوزه/ رسول خدا - صلّى اللّه عليه و آله - فرمودند كه: «اگر مردى تو را سرزنش كند به عيبى كه در تو هست، تو سرزنش مكن او را به آنچه در اوست». و نيز فرمودند: «دو نفر كه يكديگر را دشنام می د هند دو شيطان ‏اند كه همديگر را می ‏درند».
۱۳۹۸/۱/۶ - ۱۴:۰۰
تربیت اسلامی (۸۶)؛
نگاهی بر اسراف در عقیده و اعمال !!!
حوزه/ اسراف در عقيده آن است كه درباره‌ي خود يا ديگري چيزي را كه دروغ و سزاوار نيست، معتقد شود. مانند اعتقاد فرعون به ربوبيت خودش كه گفت: «براي شما غير از خودم خدايي نمي‌شناسم.»
۱۳۹۸/۱/۵ - ۱۴:۵۵
تربیت اسلامی (۸۴)؛
راهکار معالجه مرض آرزوهای طولانی
حوزه/ معالجه مرض آرزوهاي طولاني، ياد مرگ و خيال مردن است، زيرا ياد مرگ، آدمى را از دنيا دلگير و دل را از دنيا سير می ‏سازد.
۱۳۹۸/۱/۳ - ۱۴:۵۵