*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ \ ۱۶ ذو القعدة ۱۴۴۰ \ Saturday, July 20, 2019
تربیت اسلامی (۹۷)؛
با چه ملاكي مي توان گناهان بزرگ را از گناهان كوچك تشخيص داد؟
حوزه/ گناهان از آن جهت كه مخالفت و تمرّد از دستورهاي پروردگار محسوب مي شود بسيار زشت و ناپسند است و هيچ گناهي از اين لحاظ كوچك نيست و چنانچه كسي نافرماني خدا را كوچك بشمارد مرتكب گناهي بس عظيم شده است.
۱۳۹۸/۴/۲۹ - ۰۶:۰۵
کارگاه مربی گری تربیت کودک و نوجوان در بندرعباس برگزار می شود
حوزه/ مسئول بسیچ جامعه زنان سپاه استان هرمزگان از برگزاری اولین کارگاه مربی گری تربیت جنسی و عاطفی کودک و نوجوان با حضور پژوهشگر و مدرس کشوری در بندرعباس خبر داد.
۱۳۹۸/۴/۱۴ - ۱۵:۳۵
تربیت اسلامی (۹۶)؛
با مطالعه این مطلب کمتر حرف می زنیم
حوزه/ روزي كلاهبرداري نزد گردو فروشي ‌آمد و گفت: اين گردوها خرواري چند است؟ فروشنده مبلغ زيادي گفت . بعد پرسيد: يك من چند؟ گفت : فلان قدر. سپس گفت: كيلوئي چند؟ گفت: اينقدر. سرانجام پرسيد دانه‌اي چند؟ گفت: يك دانه كه ارزشي ندارد بفرمائيد اين دانه مال شما. كلاهبردار رفت و ...
۱۳۹۸/۴/۱۲ - ۰۶:۲۰
تربیت اسلامی (۹۴)؛
تفاوت "غیرت ملّی" با "ملّی گرایی"/ ائمه(ع) درباره غیرت ناموسی چه فرموده اند؟
حوزه/ مراد از «غيرت ملّي» احساس مسؤوليت در برابر تماميت ارضي كشور اسلامي و دلسوزي و حمايت از مسلمانان و عزت و شرف آنان است كه به شكلي با «غيرت ديني» و «غيرت ناموسي» نيز پيوند دارد.
۱۳۹۸/۴/۱۱ - ۰۴:۰۰
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب:
تربیت اسلامی در مدارس را جدّی بگیریم
حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان باید بر مبنای سندهای بالادستی تحول آموزش و پرورش باشد،گفت: حاکمیّت تفکر لیبرالی آموزش و پرورش را به ورطه نابودی می کشاند.
۱۳۹۸/۳/۲۶ - ۱۱:۲۰
تربیت اسلامی (۹۳)؛
عاقبت بی توجهی به واجبات
حوزه/ از امام صادق ـ عليه السّلام ـ دربارة معني اين آيه كه مي فرمايد «براي خدا دليل رسا (و قاطع) است» سؤال شد، فرمود: خداوند در روز رستاخيز به بندة گنهكار خود مي گويد: بندة من! چرا تكاليف خود را خوب انجام ندادي؟ آيا مي‎دانستي و گناه كردي؟ اگر بگويد آري، مي فرمايد: چرا به آنچه مي دانستي عمل نكردي؟ و اگر بگويد نمي دانستم، مي‎گويد: چرا ياد نگرفتي تا عمل كني؟ ...
۱۳۹۸/۳/۱۷ - ۲۳:۵۵
تربیت اسلامی (۹۲)؛
چه اندازه می توان مزاح و شوخی داشت؟/ روش پيامبر و ائمّه معصومين (ع)
حوزه/ امام صادق _ عليه السلام _ به شخصي فرمود: «آيا با يكديگر مزاح مي‏كنيد؟ آن مرد گفت: كم مزاح مي‏كنيم. (امام _ عليه السلام _) فرمود: اين طور نباشيد زيرا شوخي نشانه خوش خلقي است و به وسيله شوخي برادر ديني خود را خوشحال مي‏كني. سپس فرمود: رسول خدا _ صلّي اللّه عليه و آله _ براي اينكه كسي را خوشحال كند با او مزاح مي‏كرد.»
۱۳۹۸/۳/۱۶ - ۲۳:۵۵
تربیت اسلامی (۹۱)؛
بدترین نوع دروغ
حوزه/ بهتان بدترين نوع دروغ است و چنانچه اتهام شخص در غياب وي باشد غيبت هم بشمار مي‌آيد و انسان در واقع مرتكب دو گناه شده است يكي دروغ و ديگري غيبت و بزرگترين ظلم در حق برادر مؤمن آنست كه او را متهم به ارتكاب گناهي كني كه هرگز آنرا انجام نداده است.
۱۳۹۸/۳/۱۵ - ۱۸:۱۰
برای دومین سال؛
طرح «نسل سلمان ۲» در سمنان اجرا می شود
حوزه/ دوره ی آموزشی فرهنگی «نسل سلمان ۲» ویژه دانش آموزان به همت بنیاد تبیین اندیشه های امام‌خمینی (ره) سمنان برگزار می شود.
۱۳۹۸/۳/۱۳ - ۱۶:۰۶