*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ \ ۲۲ شوال ۱۴۴۰ \ Wednesday, June 26, 2019
ره توشه محرم (۱۰)؛
چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟
حوزه/ گاهی جامعه دچار جهل می‌شود و قدرت تشخیص هم ندارد! بنابراین باید جامعه را بیدار کرد. شما زیارت اربعین را بخوانید. امام‌ صادق (ع) می‌فرماید: حسین جان، تو جان دادی «لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادُکَ مِنَ الجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ».
۱۳۹۷/۶/۲۸ - ۰۴:۰۰
استاد حوزه در جمع عزاداران همدان:
برخی مداحان با اشعارشان مخالف نهضت حسینی عمل می کنند
حوزه/ استاد حوزه با انتقاد از برخی مداحان، گفت: برخی از مداحان با اشعارشان مخالف نهضت حسینی عمل کرده و به نوعی به این بزرگواران توهین می کنند که انسان از دیدن و شنیدن این وقایع افسوس می خورد.
۱۳۹۷/۶/۲۷ - ۰۹:۲۷
ره توشه محرم (۹)؛
نقش زیارت در تقویت باورهای دینی
حوزه/ یکی از اعمالی که انسان در زیارت انجام می‌دهد، تلاوت قرآن است. انسان با تلاوت قرآن و تفکر در آیات، معارف و عقاید دینی و ایمان خویش را افزایش می‌دهد؛ از این رو، یکی از راه‌های تقویت ایمان و باورهای دینی، انس با قرآن بیان شده است.
۱۳۹۷/۶/۲۷ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۸)؛
بررسی مهم‌ترین عوامل قبح‌زدایی طلاق در جامعه معاصر
حوزه/ رسانه‌های جمعی با پخش برنامه‌هایی در زمینه طلاق، در بیشتر موارد سبب قبح‌زدایی از آن می‌شود؛ برای مثال در برخی فیلم‌ها، زنان مطلقه را قهرمانی به تصویر می‌کشد که خودش یک‌تنه از پس تمام مشکلات برمی‌آید و به عنوان نقش اوّل فیلم، محبوب بینندگان قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۷)؛
دین و دنیا در نهضت امام حسین(ع) چگونه در مقابل هم قرار گرفتند
حوزه/ وقتی آیت‌الله العظمی سیدعبدالهادی شیرازی می‌خواستند نماز بخوانند، قبل از گفتن «الله اکبر» اذان و اقامه، سلامی به سیدالشهدا می‌دادند: «السلام علیک یا اباعبدالله». شاگردان ایشان گفتند شما مرجع تقلید هستید و دیگران عمل شما را حجت می‌دانند؛ آیا روایتی داریم که قبل از شروع نماز، به امام حسین(ع) سلام بدهیم؟ ایشان فرمود: ...
۱۳۹۷/۶/۲۵ - ۰۴:۲۵
ره توشه محرم (۶)؛
معیارهای تشخیص حق از باطل
حوزه/ کربلا صحنۀ تقابل حق‌مداران عقل‌گرا بود. حرّ بن یزید ریاحی در روز عاشورا میان دو بی‌نهایت خیر و شر قرار گرفت و در پرتو تدبیر و عقل سلیم، رحمانیت و نور را برگزید و سعید و شهید شد و از حوزۀ ولایت شیطانی به حوزۀ ولایت رحمانی راه یافت.
۱۳۹۷/۶/۲۴ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۵)؛
چگونه شکرگزار باشیم؟
حوزه/ ابوهاشم جعفری می‌گوید: فقر مالی به قدری به من فشار آورد که رفتم در گله و شکایت را نزد امام هادی(ع) باز کنم. اجازه گرفتم، محضر ایشان وارد شدم و نشستم. تا خواستم باب گلایه را باز کنم، حضرت پیش‌دستی کردند و روی دست من زدند. فرمودند: ...
۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۴)؛
غیرت ورزی در آموزه های دینی
حوزه/ یکی از بهترین و ارزشمندترین صفات الهی و انسانی، غیرت است. اولین وجودی که این صفت را در عالم دارد، وجود مقدس خداوند است. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «اِنَّ اللَّه غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ/ خداوند غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد».
۱۳۹۷/۶/۲۲ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۳)؛
آسیب شناسی تربیت دینی فرزندان
حوزه/ متأسفانه نبود هماهنگی میان گفتار و رفتار والدین یکی از مهم‌ترین آسیب‌های تربیت دینی است. اگر فرزند شاهد این ناهمگونی باشد، باورها و اعتقادات دینی او تضعیف و سخنان والدین اثر ندارد؛ یعنی اگر والدین فرزند خود را به راست‌گویی سفارش کنند، در حالی که خود دروغ بگویند، این رویکرد سبب عدم اعتماد فرزندان در دیگر مؤلفه‌ها و آموزه‌ها نسبت به والدین می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۲۱ - ۰۴:۰۰
ره توشه محرم (۲)؛
چه کنیم امام حسین(ع) شفیع ما شود؟
حوزه/ هنگامی که آیت‌اللَّه حائری، سرپرست حوزۀ علمیه اراک بودند، برای مرحوم آیت اللَّه حاج آقا مصطفی اراکی، چنین نقل کردند: در آن هنگام که در کربلا بودم و به درس و بحث اشتغال داشتم، شبی که شب سه‌شنبه بود، در عالم خواب دیدم شخصی به من گفت: ای شیخ عبدالکریم! کارها را انجام بده که سه روز دیگر ...