جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 214329
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲

دکتر حسن رحیم پور ازغدی نسبت به گسترش رباخواری در سطح جامعه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، این استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز طی سخنانی در همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،تصریح کرد:امروز باید واقعا فکر کنیم که در اقتصادمان با مساله ربا چه کنیم و چرا الان در اکثر بازارهای ما به نوعی بسیاری از مردم ربا خوار شده و آن را هم  توجیه می کنند!

وی با بیان این که دین در تعریف اسلامی با زندگی مردم عجین شده است ،خاطرنشان کرد:اجتهاد واقعی این است که ما بتوانیم با ورود در مسایل و ابتلائات جامعه جلوی این قبیل رباخوری ها را بگیریم و گرنه تکرار مکررات فقهی که اجتهاد نیست.

رحیم پور ازغدی، با اشاره به نگاه شهید مطهری و انتقاد آن شهید بزرگوار از دیدگاه برخی مبنی بر لزوم جدایی دین از زندگی مردم گفت: به تعبیر شهید مطهری ما باید دین را طوری عرضه کنیم که به درد زندگی واقعی مردم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به جمله ای از شهید مطهری مبنی بر این که جامعیت و خاتمیت اسلام اقتضا می کند که هر علم نافعی برای بشر که توصیه هایش غیر دینی هم نیست علم دینی به شمار آید، اظهار داشت: این ابتدای اشتباه ما است که قایل به تفکیک علم به علم دینی و غیر دینی شویم، البته حساب برخی آرا و نظرات  به ظاهر علمی که در واقع آرای سکولار و پوچ هستند را باید از این مساله مستثنی کرد.در واقع تقسیم علوم به دینی و غیر دینی ابتدای تعلیم و تربیت سکولار است.

این محقق و پژوهشگر برجسته، با انتقاد از نگاه کسانی که دین را فقط برای منبر تلقی می کنند گفت: شهید مطهری به نظر من تنها کسی بود که از دوران قبل از انقلاب به آسیب شناسی مسایل  و نیازهای انقلاب از جمله مساله تعلیم و تربیت پرداخت و کوشید که راه حل هایی برای آن ها از مبانی دین و فلسفه بیابد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha