پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

موسس مرکز تقریب بین مذاب اسلامی در گامبیا گفت: اگر امت اسلامی، شخصیت امام علی (ع) را بشناسد و از او درس بگیرد به وحدت خواهیم رسید.

دکتر عثمان محمد جاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار مرکز خبر حوزه در توصیف شخصیت امام علی علیه‌السلام اظهار داشت: امام علی (ع)  شخصیتی برتر، جهانی و جامع است که تمام خصوصیات و ارزش‌های اسلامی در او جمع شده است.

وی هاشمی بودن، عدم سابقه بت‌پرستی و تربیت زیر نظر مستقیم پیامبر گرامی اسلام را از ویژگی‌های امام علی (ع) برشمرد و افزود: پیامبر (ص) در احادیث متعدد به مناقب و فضایل امام علی اشاره کرده  است.

نایب رییس شورای اسلامی گامبیا با بیان اینکه امام علی (ع) به همگان درس صبر را آموخته است یادآور شد: هر کسی تاریخ را مطالعه کرده باشد، بر حق بودن امام علی (ع) را می‌یابد و به آن اعتقاد پیدا می‌کند اما در عین حال می‌بینیم که ایشان در آن شرایط التزام به صبر داشت.

وی به وظیفه علما در خصوص معرفی شخصیت امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: باید شخصیت امام علی (ع) را به کسانی که ایشان را نمی‌شناسند معرفی کرد زیرا هر کس شخصیت بزرگواری چون ایشان را بشناسد به صراط مستقیم هدایت خواهد شد.

این متفکر اهل‌سنت در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به راه‌اندازی مرکز تقریب بین مذاهب اسلامی در گامبیا اشاره کرد و ابراز داشت: در این مرکز با تمام توان و از طریق گفت‌وگو و امور ترویجی، همگان را به وحدت دعوت می‌‌کنیم.

وی افزود: در این مرکز کتابخانه‌ای وجود دارد که بخشی از آن به کتب شیعی و بخشی دیگر به کتب اهل‌سنت اختصاص یافته و این امر برای نخستین بار در گامبیا رخ داده است.

موسس مرکز تقریب بین مذاهب اسلامی در گامبیا با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری از مردم گامبیا به تکفیر شیعیان روی آورده‌اند گفت: اینها در حالی است که من به کشورهایی چون ایران سفر کرده و با اندیشمندان شیعی ملاقات نموده و حقایق را فهمیده‌ام لذا می‌‌خواهم آنچه را در خصوص تکفیر شیعیان در کشور خود می‌بینیم، تغییر دهم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

وی ادامه داد: بزرگان دین و شخصیت‌هایی چون امام خمینی به ما آموخته‌اند که در راه حق، ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha