پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید عباس حسینی کاشانی، با حضور علما،‌فضلا ،‌اساتید ،‌طلاب و عموم مردم در مسجد رفعت قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین زارع از فضلای حوزه، طی سخنانی در این مراسم که با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و جمعی از اساتید طلاب و اقشار مختلف مردم همراه بود، با اشاره به این که همه مخلوقات عالم، نشانه هایی از جلال و جمال و عظمت الهی هستند، گفت: در این عالم ، این انسان بوده که به اذن الهی، تاج کرامت بر سرنهاده و این کرامت قطعا امتیاز ویژه ای از سوی خداوند متعال به بنی آدم بوده است.

وی همچنین با اشاره به این که مرحوم آیت الله حسینی کاشانی دارای کرامت های متعددی بود، اظهار داشت: یکی از این کرامت ها سیادت ایشان بود؛ متاسفانه امروزه عده ای به اسم روشنفکری می کوشند فضیلت سیادت را کم اهمیت جلوه دهند ، حال آن که می دانیم روایات متعددی مبنی بر جایگاه سادات وارد شده است.

این خطیب حوزوی اضافه کرد: البته این طور نیست که بگوییم هر کس فرزند پیامبر (ص) و حضرت زهرا(س) بود، مبرا از خطا و معصیت است، اما بالاخره این جایگاه ویژه را هم نمی توان انکار کرد.

وی با اشاره به این که کرامت دیگر  آن عالم فقید، ناشی از کرامت ایمانی و دیانت ایشان است، بیان داشت: ایمان حقیقتا یک سرمایه و عظمت والایی است که در وجود آیت الله حسینی کاشانی متجلی بود.

حجت الاسلام و المسلمین زارع همچنین با اشاره به این که کرامت علمی از دیگر خصوصیات بارز ایشان بود، گفت: این مرد بزرگ از یک جامعیت علمی برخوردار بود.

وی افزود: مرحوم آیت الله حسینی کاشانی شخصیتی بود که از چهار مرجع بزرگ شیعه همچون آیات عظام خویی ، میلانی، گلپایگانی و سید عبدالهادی شیرازی اجازه کتبی اجتهاد داشت.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به این عالم فقید در رشته های مختلف علمی همچون رجال، فقه و اصول، هیئت و نجوم، علوم قرآنی و ... یک عالم برجسته به شمار می رفت، اظهار داشت: امیدواریم خانواده ایشان همت کنند و کتب و آثار ارزشمند ایشان را به چاپ برسانند تا همه از این گنجینه غنی بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha