جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 298152
۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۳

مؤسسه آموزشی پژوهشی حقوق و قضای اسلامی با مجوز شورای گسترش حوزه های علمیه، در رشته های "فقه و حقوق خصوصی" و "فقه و حقوق جزا و جرم شناسی" در مقطع سطح 4 (دکترا) دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مؤسسه آموزشی پژوهشی حقوق و قضای اسلامی با همکاری معاونت آموزش قوه قضائیه، بر اساس مجوز شورای گسترش حوزه های علمیه، از طریق آزمون اختصاصی در رشته های "فقه و حقوق خصوصی" و "فقه و حقوق جزا و جرم شناسی" در مقطع سطح 4 (دکترا)، برای دوره های حضوری دانش پژوه می پذیرد.

کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه، داشتن گواهی اتمام پایه 10 حوزه، داشتن گواهی سطح 3 رشته حقوق و قضای اسلامی یا دانش نامه کارشناسی ارشد در رشته های حقوق، فقه و حقوق (گرایش فقه و حقوق جزا و فقه و حقوق خصوصی)، احراز صلاحیت اخلاقی و  حداکثر 45 سال سن از شرایط پذیرش اعلام شده است.

برپایه این گزارش، منابع آزمون رشته "حقوق جزا و جرم شناسی" شامل فقه تخصصی (در سطح کتاب القصاص، کتاب مسالک و مبانی تکملة المنهاج)، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، متون حقوقی به زبان انگلیسی می باشد.

همچنین در آزمون رشته "فقه و حقوق خصوصی" از منابعی چون فقه تخصصی (در سطح بحث خیار شرط از کتاب مکاسب، کتاب المتاجر و کتاب مسالک)، حقوق مدنی (بحث قراردادها و مسؤولیت مدنی)، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت و متون حقوقی به زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسه) استفاده می شود.

علاقمندان تا 23 آذرماه سال جاری فرصت دارند تا از طریق سایت مؤسسه آموزشی و پژوهشی حقوق و قضای اسلامی به نشانیwww.news.mhqe.ir  اقدام به ثبت نام نمایند.

براساس اعلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی حقوق و قضای اسلامی، زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از یکم تا هفتم دی از طریق سایت این مؤسسه می باشد و آزمون کتبی نیز روز جمعه هشتم دی ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha