شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 305007
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۷

مراسم جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولین مرکز اسلامی هامبورگ، اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ و نیز اقشار مختلف مردم هامبورگ، در سالن اجتماعات مدرسه شهید بهشتی این شهر برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این مراسم با شکوه شامل بخش های مختلفی از جمله: تلاوت قرآن، اجرای سرود، شعر خوانی، دکلمه خوانی، تئاتر و سخنرانی بود.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این جشن، با یادآوری سخنی از استاد شهید مطهری در رابطه با حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: این ایام، ایامی بزرگ، مبارک و به یادماندنی برای ملت قهرمان ایران است.امام خمینی(ره) با تکیه بر باورهای عمیق دینی خود توانست این حرکت عظیم را رهبری و  هدایت نماید. استاد شهید مطهری بعد از آخرین ملاقاتی که در پاریس با امام(ره) داشتند، فرمود: من در آخرین ملاقاتم با امام خمینی(ره)  او را با چهار باور یافتم: آمن بربّه، آمن بهدفه، آمن بسبیله و آمن بامّته .او خدا را باور داشت. به هدفی که انتخاب کرده بود، باور داشت. به راهی که انتخاب کرده بود، باورداشت و به امت و ملت ایران نیز باور داشت.

 

* سه رکن اصلی انقلاب اسلامی

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ  محتوای اسلامی، رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی(ره)  و حضور و مشارکت مردمی را سه رکن اصلی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با نگاه دقیق و عمیقی که نسبت به اسلام داشت، از احکام فردی و اجتماعی اسلام تفسیر جامع و دقیقتری را ارائه نمود. او برای انجام رسالت بزرگ الهی خود این حرکت بزرگ آزادی-خواهانه و عدالتخواهانه را به وجود آورد و برای رسیدن به این نتیجه بزرگ از همه باورهای الهی خود جست و البته انگیزه اش فقط رضای الهی بود و اینکه کرامت و سیادت انسانها را به آنها بازگردانده شود؛ چه اینکه در سخنانشان نیز مطالبی به این مضمون موجود است که : من آمدم تا آقایی، سیادت و بزرگی شما را به شما بازگردانم.

 

* مشارکت بی نظیر مردم در صحنه انقلاب

وی افزود: از سوی دیگر قطعا مشارکت و حضور مردم برای مقبولیت یک نظام سیاسی ضرورت دارد. این مقبولیت هم برای حدوث نظام لازم است و هم برای بقای نظام. به همین جهت شکل نظام در نظرگرفته شده برای ایران، شکل مردمی و جمهوری است. در واقع جمهوریت، شکل و قالب نظام و اسلام محتوای نظام ماست و برای ثبات نظام این دو باید درکنار هم باشند. در حدوث انقلاب بیش از هفتاد درصد مردم، حضور داشتند و خود نظام را هم بیش 99 درصد مردم تایید کردند. این حضور مردمی در میان سایر انقلابهای جهان بینظیر است. در انقلابهای فرانسه و روسیه و... حداکثر 30  یا 40 درصد مردم حضور داشته اند. از سوی دیگر در طول این 34 سال انقلاب می بینیم که حضور مردم چه در انتخابات و چه در راهپیماییها همواره ویژه و روز به روز پر رنگ تر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: بحمدالله مردم غیور و فهیم ایران در زمینه حضور و مشارکت در جریانهای سیاسی کشور رتبه اول در سطح جهان را در اختیار دارند و این بدان معناست که ملت مسلمان ایران، این انقلاب را با جان و دل پذیرفته اند.

 

* تلاش برای دور نگهداشتن ایران از فناوریهای علمی

وی به جریان رشد انقلاب در حوزههای مختلف علمی اشاره و تصریح کرد: امروز علیرغم تلاش مخالفان انقلاب که همواره تلاش میکنند، ایران را از دستیابی به فنآوری های جدید و تحولات علمی دور نگه داشته و سعی در مخفی نگه داشتن رشد علمی ایران در بخشهای مختلف دارند، بحمدالله جریان رشد علمی ایران به حدّی است که در برخی از رشته ها ایران در رده پنجم و در برخی نیز در رتبه دهم دنیا قرار دارد. امروزه ملت و مردم ایران به درستی فهمیده اند که دانش هسته ای، حق مسلم همه کشورهاست و آن را نباید از هیچ کشوری دریغ نمود. در مقابل آنچه را که نباید هیچ یک از کشورها به آن دسترسی داشته باشند، سلاح هسته ای است که البته این ممنوعیت باید برای همه کشورهای جهان باشد. بدیهی است قدرت و ثروت دنیا باید در خدمت انسانها باشد و مجامع بین المللی باید جمع شده و برای رسیدن ملتها به حقوقشان تلاش نمایند.

 

* استفاده از واژه های فریبنده در استعمار نو

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: متاسفانه در استعمار نو با استفاده از واژه های فریبنده ای چون آزادی و حقوق بشر، مردم جهان را فریب میدهند. در غرب سخن از حقوق بشر است و حال آنکه در بسیاری از مناطق انسانها به خاطر فقر میمیرند و یا مسلمانان به خاطر حفظ دین در میانمار به خاک و خون کشیده میشوند، اما هیچ کدام از مجامع به اصطلاح حقوق بشری اقدامی جدّی انجام نمیدهند.در این بین، ملت ایران همواره به ارزشهای والای انسانی پایبند بوده است. آنچه امروز مهم است اینست که ما باید از محتوای نظام، کلیت نظام، ارزشهای نظام و رهبری نظام که رهبری شایسته است، حمایت و پیروی نماییم.

وی خاطر نشان کرد: البته مسئولین نظام هم باید قدردان مردم باشند و با وحدت و همدلی درصدد رشد و ارتقاء هرچه بیشتر نظام باشند و از بروز اختلافات داخلی به شدت پرهیز نمایند و اخلاق و پایبندی به ارزش-های دینی و الهی و انسانی را در همه مراحل مورد توجه قرار دهند و برای حل مشکلات کشور، از جمله اشتغال و گرانی برنامه ریزی دقیق و اجرایی داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha