سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

معاون پژوهشی جامعة المصطفی(ص) از راه اندازی مرکز تحقیقاتی در حوزه تطبیق و مقایسه اقتصاد اسلامی و ژاپن، در دانشگاه توکیو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی در نشست تخصصی تعاملات اقتصادی ژاپن و ایران، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به اینکه این نشست برای آشنایی بیشتر با اقتصاد ژاپن به ویژه در بخش سیستم بانک‌داری برگزار می شود، اظهار داشت: برای محققان اقتصاد اسلامی این امر جذاب است که با اقتصاد ژاپن آشنا شوند، تا دلایل الگوسازی ایده ها را دریابند.

وی با بیان اینکه عوامل بسیاری در اقتصاد ژاپن وجود دارد که به ایده های اقتصاد اسلامی نزدیک است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک قرار است مرکز تحقیقاتی در حوزه تطبیق و مقایسه اقتصاد اسلامی و ژاپن در دانشگاه توکیو راه اندازی شود؛ در این مرکز، مطالعات تطبیقی میان یافته های اقتصاد اسلامی و سیاست های اقتصادی ژاپن صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به این‌که ایجاد این مرکز، فرصتی برای معرفی بیشتراقتصاد اسلامی است، ابراز داشت: از تجربه ژاپنی ها در موضوع الگوسازی استفاده خواهیم کرد و می توان تبدیل ایده های اقتصاد اسلامی به الگوهای عملیاتی در قالب مدل های اقتصادی را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما استفاده از تجربیات موفق کشورهای مختلف است، تصریح کرد: ژاپن را می توان از جمله کشورهایی دانست که از تجربیات بسیار ارزشمندی در زمینه توسعه و پیشرفت برخوردار است و محققان ایرانی می توانند از این کشور درس های بسیاری را فرا گیرند.

وی با اشاره به این که بنا داریم امکان پخش این گونه نشست ها را به صورت مجازی برای اساتید و محققان حوزه فراهم کنیم، تصریح کرد: به زودی متن جلسه علمی این نشست نیز تنظیم و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معاون پژوهشی جامعة المصطفی(ص) با بیان این که در آینده شاهد گسترش همکاری های علمی میان جامعة المصطفی(ص) و حوزه علمیه قم با دانشگاه های ژاپن خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: این نشست پایه گسترش با دانشگاه های ژاپن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha