جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 325016
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۵

دومین کارگاه آموزشی «پژوهیار» فردا (پنجشنبه) در محل سالن کافی نت تخصصی مرکز نور ویژه اساتید و مربیان آموزش نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی این مرکز برگزار می‌شود.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مدرسان با کارکردها و قابلیت‌های نرم افزار پژوهیار می باشد که نسخه یک آن به تازگی عرضه شده است.

غلامرضا رحمانی افزود: این نرم‌افزار مدیریت استناددهی و سازماندهی منابع پژوهشی می‌باشد که به عنوان دستیار قدرتمند پژوهشی برای پژوهشگران، مؤلفان و دانشجویان و اهالی قلم به کار می رود.

وی با بیان اینکه «پژوهیار» به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند، اظهارداشت: کاربران با تکیه بر پژوهیار  می توانند به نحوی مناسب و بر اساس شیوه‌نامۀ استناددهی دلخواه و مورد نظرشان، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند.

وی، امکان استناددهی چند زبانه و تنظیم کتابنامه بر اساس زبان های فارسی و عربی را از جمله ویژگی‌های برجسته و ممتاز این نرم‌افزار عنوان کرد.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور  ادامه داد: «پژوهیار» در پیوند با منابع برخط در هنگام جستجو و بازیابی اطلاعات از کتاب، مقاله، صفحات وب، تصاویر و ده‌ها قلم دیداری و شنیداری دیگر به پژوهشگر این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار منابع خود را به همراه مشخصات آن در نرم‌افزار ذخیره کرده و سپس برای استناددهی در متن در حال تألیف خود به این منابع و اقلام متنوع اطلاعاتی ذخیره شده در نرم‌افزار مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، این گارگاه آموزشی فردا پنجشنبه 29آذرماه از ساعت 10 در محل کافی نت مرکز نور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha