جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدی اوقاف

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور گفت: طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی پرهیز شود، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی سم بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امروز در گردهمایی مبلغان طرح "ضیافت الهی و نشاط معنوی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن هشدار نسبت به پرهیز از طرح مباحث اختلافی شیعه و سنی در محافل مختلف گفت: از طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی پرهیز شود، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی سم بزرگی است.

وی افزود:همچنین باید مراقب بود و فریب چند سایت و شبکه که به عنوان تشیع و مرجع دینی و شیعی تبلیغ می‌کنند را نخورد؛ بلکه بررسی کنید ببینید، چرا پایگاه این سایت‌ها در انگلستان است، اگر تشیع حق است چرا پایگاه آن در انگلستان باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مبلغین در خصوص تحرکات برخی با هدف ایجاد دوگانگی در حاکمیت عنوان داشت: زمان و مکان را بشناسید یک عده دنبال این هستند که ادبیات گذشته را دنبال کنند.

وی با اشاره به برخی سیاه نمایی ها در خصوص عملکرد نظام گفت: ما تا نقطه ایده آل فاصله داریم اما خدمات زیادی از ابتدای انقلاب تاکنون صورت گرفته است و چنانچه نگاهی به قبل از انقلاب بیندازیم و با شرایط کنونی مقایسه کنیم می‌بینیم پیشرفت‌های زیادی در همه عرصه‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد:متدینین جامعه انتظار و باور خاصی از روحانیت دارند، باید بر آن مبنا که خلاف شرع نیست با مردم سخن گفت و رفتار نمود و مطالب خاص را نباید هرجایی مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی  اظهار کرد:  مردم از مبلغین نیز توقع خاصی به عنوان مبلغ قرآن و دین دارند که در پاسخ به این انتظار به دو نوع پاسخ زبانی و پاسخ عملی باید همت گمارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به مهمترین نوع پاسخ مبلغین به مخاطبین اشاره و تصریح کرد: مهمترین نوع پاسخ مبلغ به مخاطب، پاسخ عملی است به این معنا که اعمال و رفتار مبلغ باید بیانگر سخنانش باشد و در مرحله نخست باید خود مبلغ عامل به سخنش باشد تا مخاطبین نیز عامل به سخنانش در احکام و دین شود.

وی خطاب به همه مبلغان خاطرنشان کرد: به کار خود ایمان داشته باشید و ارزش آن را بدانید، باید تواضع و ساده‌زیستی سرلوحه کارتان باشد و ارزش خود را حفظ کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی در خصوص رفتار مبلغان در تبلیغ اظهار داشت: رفتار مبلغ باید طوری باشد که آنچه در ذهن مردم از یک روحانی وجود دارد تقویت شود و علاوه بر این کاری نکنید که از اعتبار آن کاسته شود.

وی به ضرورت پرداختن به بحث قرآن در ماه رمضان توسط مبلغین اشاره و بیان کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و به همین دلیل مبلغین باید به بحث قرآن زیاد توجه کنند و زمینه‌های قرآنی را فراهم نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha