پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نواب

حوزه / رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:اختلافات شیعه و سنی، گفت و گوهای درون خانواده است و هیچ کس حق ندارد از این گفتگو ها سوء استفاده کند، چرا که هیچ خانواده ای نیست که اعضایش با هم گفتگو نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  ابولحسن نواب، شب گذشته در نشست علمی علما و اندیشمندان فرهیخته ایران و اندونزی که درسالن اجتماعات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب  قم برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه کشور اندونزی دردنیای اسلام و لزوم گفت و گوی بین مذاهب و ادیان پرداخت.

*محبت به اهل‌بیت(ع) اندونزی را فراگرفته است

وی گفت: کشور مسلمان اندونزی مردم بسیار خونگرم، آرام و مهربانی دارد و هیچ گاه امثال طالبان، داعش و سایر گروه های انحرافی تکفیری را رهبر خود قرار نخواهند داد، ممکن است که پول سعودی ها روی عده ای نادان و بی دین اثر بگذارد ولی محبت به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) سرتاسر اندونزی را فرا گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به پیشینه کشور اندونزی در دانش و فرهنگ خاطر نشان ساخت:اندونزی کشور دانش، فرهنگ، دانشگاه، تعلیم و تربیت و دارای حوزه های علمیه قوی و مراکز متعدد علمی است که این نشان دهنده جایگاه علم و دانش در میان مردم این کشور است.

*استقبال از تفسیر المیزان در اندونزی

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد:در مدتی که من در اندونزی بودم، بیش از هزار دوره تفسیر گرانسنگ "المیزان" چاپ شد و میان دانشگاه ها و مراکز علمی اندونزی توزیع کردیم و مورد استقبال شخصیت های علمی و فرهنگی این کشور قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود:امروز و این شرایط ویژه ای که برای امت اسلام به وجود آمده است، بیش از هرزمان دیگری نیاز به گفت و گوی بین ادیان و مذاهب داریم و ما در این دانشگاه با مسیحیان، یهودیان، بوداییان و سایر ادیان گفتگو داشته ایم، با برادران مذاهب اسلامی که به طریق اولی گفتگو خواهیم داشت.

وی گفت: پیروان یک دین، اهالی یک خانواده هستند، چرا که یک پدر واحد داریم و آن وجود مقدس پیامبر اکرم(ص)است، یک کتاب واحد داریم و آن قرآن کریم است،یک قبله داریم و همچنین نماز، روزه و سایر عباداتمان نیز مشترک است و تنها در بعضی مسائل با هم گفتگو داریم که آن نیز در درون یک خانواده طبیعی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود:گفتگوی شیعه و سنی گفتگوهای درون خانواده است و هیچ کس حق ندارد از این گفتگو ها سوء استفاده کند؛ چرا که هیچ خانواده ای نیست که اعضایش با هم گفتگو نداشته باشد.

*کمک شیعیان ایران به اهل سنت غزه

وی با اشاره به کمک های کشور اسلامی ایران به مردم مظلوم غزه با وجود اختلاف مذهبی گفت:با وجود این که کشور اسلامی ایران شیعه است؛ اما هیچ کشوری مثل ایران به مردم مظلوم غزه که اهل سنت هستند کمک تسلیحاتی نکرد و از پیروزی آنان خوشحال نشد، با اینکه 54کشور اسلامی حتی یک فشنگ نیز به غزه کمک نکردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha