جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بسیج

حوزه/ مراسم گرامیداشت هفته بسیج صبح امروز با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛ در سالن اجتماعات این دانشگاه در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام محمد تقی یوسفی  در این مراسم با اشاره به خطبه 27نهج البلاغه اظهارداشت: یکی از ویژگی های بارز این خطبه بروز بودن،  و پویایی آن در همه اعصار و زمان ها است.

وی  افزود: امیرالمومنین(ع) در این خطبه  هر نوع سستی و ترک جهاد در راه خدا را منع و بر ارزش های جهاد تاکید می کند؛ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَةُ الْبَلَاءُ.

عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) رحمه الله در یکی از دیدارهای خود در پایان جنگ تحمیلی هشت ساله؛ فرمودند: فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ ، جهاد دری از درهای بهشت است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که  خیلی ها توفیق درک حضور در جبهه ها و جهاد در راه خدا را در طول هشت ساله دفاع مقدس از دست دادند بیان داشت: در های بهشت در کلام امیرالمومنین(ع) اختصاص به اولیا الله دارد؛ لذا هرکسی  نمی تواند مقام جهاد و اولیاء الله  بودن را حفظ کرده و گام های استوار بردارد .

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به فرازی از این خطبه ادامه داد: فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى؛ گشودن درهای بهشت؛  به روی مردان الهی؛ از طریق تقوی حاصل می شود، و این لباس تقوی بزرگترین و برترین ویژگی های اهل تقوی است .

حجت الاسلام یوسفی بیان داشت: در سایه جهاد بارقه های الهی در قلوب نمایان می شود؛لذا در طول دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحیلی هشت ساله همه این ها در وجود رزمندگان تبلور یافت .

وی با اشاره به فراز وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ؛ گفت: زره و سپر الهی نصیب انسان هایی می شود؛ که تقوای الهی را در همه ابعاد زندگی خود رعایت کند . انتهای پیام16/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha