جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت اهدای خون سالم تاکید کردند و گفتند: بیشتر به استعدادهای کشور توجه شود و تولید داخلی رشد و محصولات وارداتی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  ایشان امروز در دیدار با رئیس سازمان انتقال خون کشور که در دفتر معظم له برگزارشد با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته از سوی این سازمان، اظهار داشتند: انتقال خون مسئله بسیار حساس و حیاتی برای جامعه است.

این استاد خارج فقه حوزه افزودند: امروز با رشد علم و ارتقای دانش یکی از اصولی که در جامعه به مرحله عمل رسیده، انتقال خون است.

ایشان در ادامه بر ضرورت اهدای خون سالم تاکید کردند و گفتند: در دریافت خون از طبقات افراد دقت داشته باشید چرا که کیفیت خون افرادی که از گوشت های حرام مصرف می کنند و رفتار سالمی ندارند با خون افراد مذهبی متفاوت است.

معظم له در ادامه بر ضرورت تامین خون و فرآورده های خونی با استفاده از تولیدات ملی تاکید کردند و ابزار داشتند: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود تاکید کردند به ظرفیت درونی باید تکیه کرد و با توجه به این نکته باید تلاش کرد بیشتر به استعدادهای کشور توجه شود و تولید داخلی رشد و محصولات وارداتی کاهش یابد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید دست خود را به سوی بیگانگان دراز کنیم، گفتند: به تقویت تولید داخلی بپردازیم و کیفیت محصولات ایرانی ارتقا یابد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی همچنین بر ضرورت استفاده از اجناس داخلی در صورت ارتقای کیفیت تاکید کردند و گفتند: محصولات مرتبط با انتقال خون را تا حد امکان از داخل کشور تهیه کنید تا وابستگی به تولیدات خارجی صورت نگیرد. 

معظم له با تاکید بر اینکه برای افزایش اهدای خون به فرهنگ سازی بیشتری اهتمام باید داشت، ابراز داشتند: مردم و سازمان انتقال خون همکاری بیشتری داشته باشند و خوشبختانه اهدای خون برای اهداکننده نیز منافع دارد.  

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: ما نیز وظیفه داریم مردم را به اهدای خون و کمک به سازمان انتقال خون ترغیب و تشویق کنیم.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha