پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی جزایری

حوزه/ در همایش تجدید میثاق نیروهای مسلح خوزستان با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بر نقش محوری روحانیت در پیروزی و صیانت از انقلاب اسلامی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، امروز در آیین تجدید بیعت نیروهای مسلح خوزستان با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در حسینیه بقیه الله(عج) اهواز با اشاره به مجاهدت های مردم در دوران انقلاب، گفت: در دوران انقلاب، هیچ قشری نبود که با لبیک به امام خمینی(ره) به این قیام ها پیوند نخورد، از این رو انقلاب اسلامی مدیون ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، اتحاد مردم و ارتشیان را سبب اضمحلال حکومت منحوس پهلوی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی پس از سال ها مقاومت مردم در برابر رژیم پهلوی، به پشتوانه و همراهی نیروهایی نیاز داشت که قدرت نظامی را در اختیار داشتند؛ از این رو مردم با سر دادن شعارهای «ﺑﺮادر ارﺗﺸﻲ ﭼﺮا ﺑﺮادر ﻛُﺸﻲ؟»، نیروهای ارتشی را همراه با خود کرده و شاه مغلوب و انقلاب به رهبری عالم فرزانه و بزرگ یعنی امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

*نقش محوری روحانیت

سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان نیز در این مراسم، با تأکید بر این که روحانیت همواره نقش محوری در عرصه های انقلاب داشته است، گفت: آنچه سبب ریشه کن شدن حکومت طاغوت شد، وحدت و انسجام مردم بود و امام خمینی(ره)، روحانیت نیز وظیفه همگرایی و متحد کردن مردم را بر عهده داشتند.

وی، برگزاری یادواره های شهدا، حضور در منازل شهدای انقلاب اسلامی و جنگ، اجرای همایش‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، افتتاح زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی و همپنین انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه برای استفاده عموم را از برنامه های سپاه خوزستان در دهه مبارک فجر برشمرد.

*بیعت ارتش با امام خمینی(ره)

امیر علی ظریفی‌یگانه، فرمانده ارتش در جنوب غرب کشور نیز در این مراسم با اشاره به این که بیعت نیروهای ارتشی با امام خمینی(ره) کمر رژیم پهلوی را شکست، افزود: بیعت ارتشیان با امام(ره) از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و از آن زمان تاکنون ارتش در خدمت ولایت و نظام قرار گرفته است.

*آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم

وی با بیان این که نیروهای مسلح آمادگی کامل برای پاسخ گویی به هر تهدید و تجاوزی را دارند، ابراز داشت: با توجه به حساسیت زمان کنونی، نیروهای مسلح از آمادگی کامل برخوردارند و رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) با محوریت ارتش در جنوب‌غرب به عنوان یکی از محورهای حساس کشور، با حضور نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، سپاه پاسداران و بسیج، با آزمایش تجهیزات تولید داخلی برگزارشد و البته با بازتاب بسیار مناسبی در رسانه‌های خارجی همراه بود.

امیر ظریفی یگانه با اشاره به برنامه های کمیته نیروهای مسلح در دهه فجر، اظهار داشت: برپایی محافل انس با قرآن، زیارت عاشورا، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و شرکت همگانی در راهپیمایی 22 بهمن، بخشی از برنامه های کمیته نیروهای مسلح در این دهه مبارک است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha