پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگرچه در گذشته ورزش مستحب بود ولی اکنون واجب است گفت: تکنولوژی پیشرفته موجب شده تحرک ما کمتر شود و بسیاری از بیماری‌ها به وجود بیاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی یک شنبه شب در مراسم افتتاحیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی حوزه‌ علمیه قم با بیان اینکه طلبگی و ورزش دو عالم دارد اظهارداشت: طلبگی برای انسانیت و ورزش برای سلامت است.

وی بیان کرد: انسانی که می‌خواهد مربی اخلاق جامعه باشد سلامتی جسم برای او ضروری است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: امام باقر (ع) می‌فرمایند " الْکَمَالُ کُلُّ الْکَمَالِ التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّائِبَةِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَةِ" "همه کمالات انسان به سه کمال تفقه در دین، صبر و تقدیر معیشه باز می‌گردد.

وی با اشاره به تفقه در دین و بصیرت افزود: بصیرت، یعنی اینکه دین خود را صرف دنیا نکنید، داعشی ها به این دلیل که بصیرت ندارند کارهای آن‌ها به ضرر اسلام است.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه انسان باید در برابر مشکلات شکیبا باشد گفت: در دفاع مقدس صبر رزمندگان اسلام بود که نتیجه داد و موجب شد که اسلام پیروز شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تقدیرالمعیشه بیان کرد: تقدیر المعیشه یعنی اینکه چه مقدار انرژی وارد بدن می‌کنیم و چه مقدار انرژی از ما دفع می‌شود.

وی ابراز داشت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی پیشرفت کرده است و اکثر کارهای ما به وسیله ماشین آلات انجام می‌شود و انرژی که وارد بدن ما می‌شود را دفع نمی‌کنیم.

آیت الله حائری شیرازی عنوان کرد: در گذشته پیاده‌روی زیاد بود و انرژی مصرف می‌شد؛ ولی امروز با این وسایل نقلیه ما کمتر پیاده‌روی می‌کنیم و این انرژی در بدن ما می‌ماند.

وی با بیان اینکه اگرچه در گذشته ورزش مستحب بود؛ ولی اکنون واجب است گفت: تکنولوژی موجب شده جمعیت دیابتی جهان افزایش یابد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ضرورت دارد که طلاب به ورزش بپردازند ادامه داد: امام (ره) طلاب را نصیحت می‌کردند و می‌گفتند که نماز بخوانید، خوب درس بخوانید و ورزش کنید که نشان می‌دهد که امام(ره) اهمیت بسیاری برای ورزش قائل بودند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha