جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  حاجتی

حوزه/ رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره)، تکیه بر ظرفیت های داخلی را راهبرد اصلی و عملیاتی انقلاب دانسته و گفت: آنهایی که برای حل مشکلات به بیرون نگاه می کنند، استعدادهای داخلی را نشناخته و دچار ضعف مفرط هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که آشنایی با ماهیت انقلاب اسلامی برای همه آحاد جامعه به ویژه جوانان لازم است، گفت: این آشنایی به ویژه برای آن دسته از مسئولانی که در رأس امور هستند، امری لازم و ضروری است؛ چرا که آشنا بودن کامل با مسایل رخ داده در قبل و پس از انقلاب، به شناخت ترفندها و القائات دشمن کمک می کند.

رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره) با تأکید بر این که هدف اصلی حکومت پهلوی برچیدن بساط اسلام و مسلمین بود، تصریح کرد: شاه با مردم سالاری دینی صد در صد مخالف بود و به همین دلیل نیز به صورت جدی عَلَم مخالفت با دین و شریعت را افراشته و مردم را وادار به انجام محرمات کرد.

وی، ترویج ابتذال، بی قیدی در حوزه اخلاق، تزریق تفکرات سکولاریستی به جامعه و تضعیف حوزه های علمیه را بخشی از اقدامات حکومت پهلوی برای مبارزه با دین عنوان کرد و گفت: پس از اقدامات رژیم، اعتراضات مردمی که گوشت و پوست آنها با اهل بیت(ع) عجین شده بود، شکل گرفته و آرام آرام، اعتراضات جای خود را به تظاهرات و سپس با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی سیل خروشانی از مردم انقلابی وارد میدان شده و سلسله منحوس شاهنشاهی را برچیدند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی ایران اسلامی، ابرازداشت: در دوران پس از انقلاب، اقدامات فرهنگی گسترده ای انجام شد، اما همچنان دچار ضعف و کم کاری هایی بوده ایم، البته بخشی از این غلفت و کم کاری ها از روی عمد و با برنامه ریزی مشخص با هدف زمین گیر کردن انقلاب ایران بوده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: متأسفانه برخی ها در نظام اسلامی ایران، همواره با سوء استفاده از ارزش ها، به دنبال فعالیت های اصلاحاتی ضد ارزشی بوده اند؛ از این رو باید مراقب هر حرکت دشمن و حتی منافقان در لباس دوست باشیم.

رئیس موسسه عصر امام خمینی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) اولین مبدع جهاد اقتصادی بودند، ابراز داشت: سیره امام خمینی(ره) همواره بر مبنای استفاده از ظرفیت های درونی بوده و به همین دلیل اولین پیام ایشان پس از اعلام حصر اقتصادی این بود که «ما نمی دانیم چطور از این کار تشکر کنیم»، این مسئله نشان دهنده اهتمام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر توجه به تولید داخلی است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) یک تهدید بزرگ را با استفاده از «جهاد اقتصادی» به فرصتی استثنایی تبدیل کرد، گفت: پس از آن که امام(ره) فرمان توجه و استفاده از ظرفیت های داخلی را صادر کردند، عده زیادی برای جامه عمل پوشاندن به ندای ولایت فقیه اقدام کرده و امروز شاهد آثار خوب آن در عرصه های گوناگون نظامی، صنعتی و ... هستیم و امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان با بیان این که ریشه حل مشکلات در درون کشور است، اظهار داشت: بنا به فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر این که «آنهایی که برای حل مشکلات داخلی به بیرون نگاه می کنند، معلوم است استعدادهای داخلی را نشناخته و دچار یک ضعف مفرط شده اند»؛ از این رو مسؤولان باید در همه مقاطع، خدا و منافع ملت ایران را در نظر گرفته و سپس اقدام به انجام کارها کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha