جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: روحانیت امام خمینی(ره) را الگوی ارزشی برای اهدف بلند خود می‌داند و باید با ایمان قوی، اراده، روحیه خود باوری و تذکیه نفس، از هر فرصتی برای تبلیغ دین بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار با روحانیون عقیدتی ناجا، وظیفه روحانیت در عصرکنونی را بسیار سنگین توصیف­کردند و اظهارداشتند:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  : روحانیت ادامه دهندۀ رسالت انبیاء است. انبیاء برای احیاء ارزش های دینی و اسلامی زحمات زیادی کشیده و دچار سختیهای فراوانی شده اند ولی هرگز از اهداف خود عقب نشینی نکردند.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: روحانیت هم ادامه­دهندۀ همان رسالت است و باید مانند انبیاء برای احیاء مبانی دین­ ناملایمات و سختیها را تحمل­کند تا بتواند دین را به درستی به جامعه و به خصوص به قشر جوان معرفی­کند.

ایشان اظهار­داشتند: امام خمینی­(ره) نمونه بارز ­نهاد ­روحانیت است. و دلیل موفقیت امام (ره) مقاومت و صبر در برابر مشکلات و گرفتاری بود.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: امام خمینی(ره) برای ترویج و نشر آموزه های اهل بیت (ع) و پیاده­کردن موازین و ارزشهای دین دارای، قدرت توکل، ایمان، اراده قوی، تعهد و اخلاص بود. و با  تجلی دادن تقوا ­و روحیه خود باوری در دورن خود، توانست مردم را به دین جذب­کند.

 استاد خارج فقه ابرازداشتند: روحانیت نیز باید امام خمینی(ره) را الگوی ارزشی برای اهدف بلند  خود بداند و با ایمان قوی، اراده، روحیه خود باوری و تذکیه نفس، از هر فرصتی برای تبلیغ دین بهره ببرد و بر مشکلات قدرتمندانه برخورد کند تا مشکلات یکی بعد از دیگر ازبین برود.

 معظم له اظهارداشتند: نظام جمهوری اسلامی، تنها نظامی ولایی است­که بر اساس دین و ارزش های مبانی بناشده و صاحب این نظام و انقلاب حضرت ولی عصر(عج) است و به همین دلیل خدمت در این نظام از مقدس ترین خدمت­ها است.

 انتهای پیام :40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha