جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهارداشتند: طلاب باید از دوران طلبگی برای تحصیل علوم دینی و مهارت افزایی و تهذیب نفس استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  معظم له امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت گفتند: طلاب آینده سازان جامعه اسلامی هستند باید از دوران طلبگی برای تحصیل علوم دینی  و مهارت افزایی و تهذیب نفس استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: باید طلبه مهمترین فعالیتش علم اندوزی و کمال باشد و همین علم اندوزی است که موجب شده علما مقام بلندی در پیشگاه خدا داشته باشند و  مقام نازله امامت به آنها اعطا شود.

ایشان ادامه دادند: علما و روحانیت جایگاه بزرگی در جامعه اسلامی دارند و مردم از رهنمودهای علما و روحانیت که توانسته اند خود را به کمال و درجات علمی بالا برسانند پیروی می کردند و نمونه آن حضور و شرکت گسترده مردم در راهپمایی های 22بهمن و روز قدس است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشتند: بزرگان دین با جاذبه معنوی خود بر قلب مردم حکومت می کردند و این حکومت کردن تنها بر جامعه اسلامی نبود؛ بلکه بر سایر موجودات نیز حکومت داشتند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: عالم دین یک چنین جایگاهی دارد باید قدر این جایگاه را دانست و به آن افتخار کرد.

معظم له خاطر نشان ساختند: متاسفانه بعضی ها نتوانسته اند از این مقام بهره برداری کنند و کمال علم را در خود تجلی دهند و نه تنها نتوانستند خود را به کمال برسانند؛ بلکه موجب گمراهی جامعه نیز شده اند، بنابراین یک عالم وارسته مهذب به آداب نفسانیه هم می تواند جامعه را به رستگاری برساند و هم می تواند جامعه را به گمراهی بکشاند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: انسان نباید غصه دار رزق باشد، رزق در دست خداست؛ ولی انسان هم وظیفه دارد برای رسیدن به آن رزق تلاش و کوشش کند و همچنین علما هم باید غصه علم و کمال خود را بخوردند؛ چرا که  انسان با کمال پیش خدا از جایگاه رفیعی برخودار است.

اتنهای پیام 313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha