جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346096
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
مقتدا صدر

حوزه/ مقتدی صدر گفت؛ پس از تصمیم دولت مبنی بر ضرورت بسیج نیروها برای آزادسازی استان موصل بر ما واجب شد گردان های السلام را با هماهنگی ارتش و دولت عراق فراخوان کنیم و در راستای اجرای دستورات مرجعیت و خواسته ملت عراق گام برداریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید مقتدی صدر امروز اعلام کرد؛ گردان های السلام با همکاری ارتش عراق از رکود خارج شده و به صحنه برمی گردد.

وی از نیروهای تحت امر خود خواست تا زمان اعلام نهایی و انجام مقدمات لازم همچنان در حالت آماده باش منتظر باشند و در امور سیاسی دخالت نکنند. این تصمیم صدر برای بازگشت به صحنه جنگ و آزادسازی موصل با استقبال گسترده مردم عراق روبرو شده است.

سید مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد پس از تصمیم دولت مبنی بر ضرورت بسیج نیروها برای آزادسازی استان موصل و پس از ناتوانی و سستی اهالی موصل در این رابطه بر ما واجب شد گردان های السلام را با هماهنگی ارتش و دولت عراق فراخوان کنیم و در کنار نیروهای بسیج مردمی در راستای اجرای دستورات خدا و مرجعیت و خواسته ملت عراق گام برداریم.

گردان های السلام، تشکیلاتی مسلحانه در عراق و وابسته به جریان صدر می باشد که پس از سیطره گروه داعش بر استان نینوا و شهر سامرا و بخش گسترده ای از عراق در تاریخ دهم ژوئن گذشته تشکیل شد.

هدف از تشکیل این گردان ها، دفاع از مساجد و اماکن مقدس شیعه و سنی می باشد. این نیروها در جنگ با داعش در مناطق مختلف عراق مانند سامرا و دیالی و آمرلی و جرف الصخر و الاسحاقی دخالت داشته اند.

صدر افزود: مشارکت این نیروها در جنگ با داعش باعث کاهش تنش های طایفی و فضای خفقان علیه اهل سنت خواهد شد.

 وی تاکید کرد؛ برادران مجاهد گردان های السلام تا زمان انجام مقدمات لازم همچنان در حالت آماده باش بمانند و در امور سیاسی دخالت نکنند و بدانند هدف ما تصرف زمین نیست و فقط به دنبال آزادی آن هستیم.

بر پایه این گزارش به تازگی برخی احزاب و شخصیت های سیاسی و عشایر و شهروندان از صدر خواسته بودند از حالت آماده باش خارج شده و در جنگ با داعش شرکت نماید.

از سوی دیگر مقتدی صدر بار دیگر بر شرط پیشین خود تاکید کرده آمریکا نباید در این جنگ دخالت کند و به یاری خداوند متعال می توانیم به کار داعش پایان دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha